Stribrna karta - jak si nejlepe uzit

Který je nejštědřejší, zkušenosti s používáním...
dracoola
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 823
Registrován: 13. 08. 2006, 07:57
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Tipy

Příspěvek od dracoola »

Zlin142 píše:
Jay píše:Ahoj vsichni,
Rad bych dostal upgrade na ceste pres Altantik s Deltou, mate nejake tipy, jak udelat "dobry dojem". Jsem clenem OK plus, ale zadnou kartu jeste nemam.

Diky za jakekoliv postrehy a rady.


Kup si letenku v C. Doufat v upgrade s FFP ČSA navíc bez statutu na letu Delty je dost naivní, řekl bych...


Tovis,vsude jinde jsou ty aerolinky rozumny co se tyce upgrade,to jen CSA dela ze na to ma a upgraduje naprosto kazdyho bez odecteni niceho na Evrope a temer niceho na dalkovce,dyt my na to mame ne... :roll: Takze proc by si nekdo kupoval J/Class letenku kdyz se tam dostane za Y/Class letenku??? Fakt nechapu kroky CSA marketingu... Ale to jen tak mimo,jsem se rozhorel az se mi rozjeli "kladiva..." :D
Uz se jen bavim tim jak se vsichni chteji dostat do businessu zuby nehty,ja bych tu ostudu rvani se u gate o upgrade radsi ozelil a "vydrzel" to v ekonomu. Bud na to mam nebo ne. Kdyz na to mam tak cestuji draz a na lepsi urovni,nebo na to nemam a nedelam ze na to mam... (Myslenka dne :) )


Jay
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 324
Registrován: 21. 07. 2005, 19:10
Stav: Offline

Re: Tipy

Příspěvek od Jay »

dracoola píše:
Zlin142 píše:
Jay píše:Ahoj vsichni,
Rad bych dostal upgrade na ceste pres Altantik s Deltou, mate nejake tipy, jak udelat "dobry dojem". Jsem clenem OK plus, ale zadnou kartu jeste nemam.

Diky za jakekoliv postrehy a rady.


Kup si letenku v C. Doufat v upgrade s FFP ČSA navíc bez statutu na letu Delty je dost naivní, řekl bych...


Tovis,vsude jinde jsou ty aerolinky rozumny co se tyce upgrade,to jen CSA dela ze na to ma a upgraduje naprosto kazdyho bez odecteni niceho na Evrope a temer niceho na dalkovce,dyt my na to mame ne... :roll: Takze proc by si nekdo kupoval J/Class letenku kdyz se tam dostane za Y/Class letenku??? Fakt nechapu kroky CSA marketingu... Ale to jen tak mimo,jsem se rozhorel az se mi rozjeli "kladiva..." :D
Uz se jen bavim tim jak se vsichni chteji dostat do businessu zuby nehty,ja bych tu ostudu rvani se u gate o upgrade radsi ozelil a "vydrzel" to v ekonomu. Bud na to mam nebo ne. Kdyz na to mam tak cestuji draz a na lepsi urovni,nebo na to nemam a nedelam ze na to mam... (Myslenka dne :) )


Ok, byl to asi blby dotaz. Omlouvam se... :?

bubo
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 482
Registrován: 14. 06. 2005, 14:09
Stav: Offline

Re: Tipy

Příspěvek od bubo »

dracoola píše:Uz se jen bavim tim jak se vsichni chteji dostat do businessu zuby nehty,ja bych tu ostudu rvani se u gate o upgrade radsi ozelil a "vydrzel" to v ekonomu. Bud na to mam nebo ne. Kdyz na to mam tak cestuji draz a na lepsi urovni,nebo na to nemam a nedelam ze na to mam... (Myslenka dne :) )


no ja nevim, ja se o to nervu, ale za zeptani nic nedam....a po pravde receno, kdyz das 25+ CZK za letenku v Y po evrope (kupovana par dni pred odletem a druhy den zpatky do CZ), tak to mas skoro businessovou cenu ;-) tak proc si nenatahnout nohy ;-)

OR
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1026
Registrován: 10. 02. 2004, 18:40
Stav: Offline

Re: Tipy

Příspěvek od OR »

bubo píše:
dracoola píše:Uz se jen bavim tim jak se vsichni chteji dostat do businessu zuby nehty,ja bych tu ostudu rvani se u gate o upgrade radsi ozelil a "vydrzel" to v ekonomu. Bud na to mam nebo ne. Kdyz na to mam tak cestuji draz a na lepsi urovni,nebo na to nemam a nedelam ze na to mam... (Myslenka dne :) )


no ja nevim, ja se o to nervu, ale za zeptani nic nedam....a po pravde receno, kdyz das 25+ CZK za letenku v Y po evrope (kupovana par dni pred odletem a druhy den zpatky do CZ), tak to mas skoro businessovou cenu ;-) tak proc si nenatahnout nohy ;-)


Asi tak, zeptam se. Mate upgrady v podminkach FFP a tudiz je to legalni.
Nechci rejpat, ale nenapadlo Vas, ze by treba dost vernych zakazniku, kteri kupuji drahe Y tarify odeslo, pokud by nebyla sance na upgrade ke konkurenci?
Nevim, nemam to spocitane, ale treba i to je marketingova vyhoda CSA vuci konkurenci a v konecnem dusledku se to vyplati.

dracoola
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 823
Registrován: 13. 08. 2006, 07:57
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Tipy

Příspěvek od dracoola »

OR píše:
bubo píše:
dracoola píše:Uz se jen bavim tim jak se vsichni chteji dostat do businessu zuby nehty,ja bych tu ostudu rvani se u gate o upgrade radsi ozelil a "vydrzel" to v ekonomu. Bud na to mam nebo ne. Kdyz na to mam tak cestuji draz a na lepsi urovni,nebo na to nemam a nedelam ze na to mam... (Myslenka dne :) )


no ja nevim, ja se o to nervu, ale za zeptani nic nedam....a po pravde receno, kdyz das 25+ CZK za letenku v Y po evrope (kupovana par dni pred odletem a druhy den zpatky do CZ), tak to mas skoro businessovou cenu ;-) tak proc si nenatahnout nohy ;-)


Asi tak, zeptam se. Mate upgrady v podminkach FFP a tudiz je to legalni.
Nechci rejpat, ale nenapadlo Vas, ze by treba dost vernych zakazniku, kteri kupuji drahe Y tarify odeslo, pokud by nebyla sance na upgrade ke konkurenci?
Nevim, nemam to spocitane, ale treba i to je marketingova vyhoda CSA vuci konkurenci a v konecnem dusledku se to vyplati.


Nevim v cem se muze vyplatit vozit zadarmo lidi v Businessu ale dobra. Jinak i ta cena business,treba na Budapesti je rozdil mezi nejdrazsim tarifem v eko a nejlevnejsim tarifem v J/cl asi 500kc. A stejne jsou vetsinou tito "verni" zakaznici firemni zakaznici kteri si neplati nic,plati jim to firma ted budou v gate bojovat a pak v letadle narikat ze "jim to dnes nevyslo..." :) Ne,nechci do nikoho rejpat. Vim ze to FFP umoznuje a je mi jasny ze to bude chtit kazdej vyuzit,jen nechapu kde v tom vsem a na cem CSA tedy vydelava. V ekonomu mame lidi dost a v businessu samy upgrades... Ale nereste to,to je jen moje osobni uvaha nad "upgrade zdarma - jak si to nejlepe uzit"
8)


OR
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1026
Registrován: 10. 02. 2004, 18:40
Stav: Offline

Příspěvek od OR »

No, jeste jednou. Nekteri verni cestujici CSA by treba leteli s jinou spolecnosti, kdyby nedostali upgrade.

Priklad:
Nedavno jsem letel do Kyjeva, mozna, kdybych vedel ze nemam sanci dostat upgrade, zkusil bych Aerosvit. Casy mi vyhovovali zhruba stejne, cena taky stejna. Proc jsem si koupil letenku s CSA za 14 tisic + taxy? Krome treba narodniho citeni a pocitu ze podporuju firmu, jejiz prijmy zustanou z vetsi casti tady, je to i moznost upgradu - ano priznavam to. Prisel, zeptal dostal v gate business.
Ja vim, jsem vyzirka vypil jsem cestou zpatky dve plzne misto gambrinusu a mel teply jidlo.

Berte to tak, ze rozhodnuti o bezplatnych upgradech je rozhodnuti obchodniku, kteri by meli mit spocitane, zda se to vyplati.

Vyplati se mobilnimu operatorovi mi jednou za dva roky poslat telefon nebo datovou kartu zadarmo? Vzdyt bych si ho mohl koupit za x tisic na prodejne a oni by meli vetsi zisk.
Jenomze bych si ho mohl jit koupit za roh a treba by se mi tam zalibilo natolik, ze bych u nich zustal.
To je o nastaveni vernostnich programu.

Nechci zacinat zadny flame, ale pokud CSA o tech cca 0,5 megaKc , ktere utratim rocne na letenkach nestoji, je to s firmou myslim hodne zly.

Ale jestli Vas to uklidni, letos mam koupeny dve letenky na dovolenou, jedna s Alitalii (CSA tam nelita :-( ) a jedna s CSA i kdyz byly i o neco levnejsi nabidky.

Omlouvam se za dlouhy prispevek, ale po ranu jsem se prehral.

salam
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 356
Registrován: 14. 08. 2006, 17:33
Stav: Offline

Re: Tipy

Příspěvek od salam »

Naprostý souhlas s OR.
Dívám se na to podobně - pokud bych neměl solidní šanci na upgrade, musel bych hodně dlouho hledat důvod, proč letět zrovna s ČSA.

dracoola píše:V ekonomu mame lidi dost...

Tak to tedy ČSA nepotřebuje mých 30 letů ročně?

dracoola píše:A stejne jsou vetsinou tito "verni" zakaznici firemni zakaznici kteri si neplati nic,plati jim to firma

Tohle jsem nepochopil - peníze od mého zaměstnavatele mají pro ČSA menší hodnotu, než kdybych si to platil ze své kapsy?

dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Stav: Offline

Re: Tipy

Příspěvek od dider »

dracoola píše: A stejne jsou vetsinou tito "verni" zakaznici firemni zakaznici kteri si neplati nic,plati jim to firma ted budou v gate bojovat a pak v letadle narikat ze "jim to dnes nevyslo..." :)


dracoola: jasne, ze vetsina FQTV jsou zakaznici lidi, kterym plati letenky firma a status si vylitali za firmni penize. To je uplne normalni vsude na svete. Mozna to u nas lidi vic "zerou" a zda se pak, ze chteji sluzby mozna moc okate, nebo jak to napsat. Potrebuji se chlubit, ze maji C-class nebo zlatou kartu. To je ale bohuzel mentalitou tady.

Ale jestli nekdo necha za rok pul mega na letenkach, je jedno jestli to plati firma nebo on sam, pro aerolinku je ten clovek zlatej dul a ma se tak k nemu chovat. To ze nekomu firma plati celorocne nekolik desitek letenek v plne Y nebo v C, znamena , ze je to asi dost dulezity zamestnanec, ktery je asi hodne vytizeny, ale taky asi hodne vydelava a tak muze treba vyuzit aerolinku pro cesty v soukromi. Proc ne, vzdyt ma zlatou kartu. Ten pak treba muze mit vliv i na dalsi "litani" ve firme.

Pro CSA je dulezite jak si nastavi FQTV program. Jestli litaji v C-class jenom upgrejdi tak firma musi vedet, jestli na tom moc neprodelava. Na druhou stranu jsme prece jenom jeste slabsi trh a tak tech plne platicich C-class jeste moc nebude. A tak proc si nedrzet aspon ty frekventy...jednou z nich budou treba lidi co budou litat jenom v C-cku.

dracoola
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 823
Registrován: 13. 08. 2006, 07:57
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Tipy

Příspěvek od dracoola »

dider píše:
dracoola píše: A stejne jsou vetsinou tito "verni" zakaznici firemni zakaznici kteri si neplati nic,plati jim to firma ted budou v gate bojovat a pak v letadle narikat ze "jim to dnes nevyslo..." :)

Mozna to u nas lidi vic "zerou" a zda se pak, ze chteji sluzby mozna moc okate, nebo jak to napsat. Potrebuji se chlubit, ze maji C-class nebo zlatou kartu. To je ale bohuzel mentalitou tady.



Jo,myslim ze tohle jsi vystihl presne a je to asi presne to co mi na tom vadi. Je to ale jen muj osobni nazor a tak to berte vsechno s rezervou... Vsichni CC vedi svoje o upgradech... 8)

salam
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 356
Registrován: 14. 08. 2006, 17:33
Stav: Offline

Re: Tipy

Příspěvek od salam »

dracoola píše:
dider píše:
dracoola píše: A stejne jsou vetsinou tito "verni" zakaznici firemni zakaznici kteri si neplati nic,plati jim to firma ted budou v gate bojovat a pak v letadle narikat ze "jim to dnes nevyslo..." :)

Mozna to u nas lidi vic "zerou" a zda se pak, ze chteji sluzby mozna moc okate, nebo jak to napsat. Potrebuji se chlubit, ze maji C-class nebo zlatou kartu. To je ale bohuzel mentalitou tady.



Jo,myslim ze tohle jsi vystihl presne a je to asi presne to co mi na tom vadi. Je to ale jen muj osobni nazor a tak to berte vsechno s rezervou... Vsichni CC vedi svoje o upgradech... 8)

Nevím, jestli to dle dracooly a didera taky žeru, ale obyčejně se při check-inu ptám: "Mohla byste mě dát, prosím, na čekačku na upgrade?"
Tohle se taky nemá?

dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Stav: Offline

Příspěvek od dider »

salam: nemyslel jsem konkretne tebe a verim, ze svuj status nepotrebujes nejak moc prezentovat. Ver mi, ale ze spousta lidi rado na to upozornuje kdo jsou a co znamenaji a ze maji tu zlatou kartu. Mezi personalem letiste a let. spol. jsou hodne neoblibeny. A v krajinach vychodni evropy je pomerne popularni ukazat kdo je jaky "bourak".

Sorac, jsem to asi spatne napsal. Jenomze, kdyz nekdy vidis na vlastni oci cloveka, ktery kuli neuspesnemu upgrade malem dostane infarkt tak te to zamrzi. Jinak muj nazor je, ze kdyz to firma nabizi tak je blbost tonevyuzit. Sama si ma ten mechanizmus nastavit tak, aby na FQTV programu neprodelavala a zaroven, aby byl atraktivni pro cilovou skupinu.

OR
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1026
Registrován: 10. 02. 2004, 18:40
Stav: Offline

Příspěvek od OR »

Ja doufam, ze se domluvime. Ja chapu, ze hodne cestujicich je opravdu neprijemnych a neodbytnych a buzeruji personal kvuli nesmyslum na ktere nekdy maji a nekdy nemaji narod, ale nemyslim ze to jsou vsichni FQTV, koupaci, Rusove, Zide, Arabove - dosadte si svou oblibenou skupinu .....
Ale nektere prispevky tu fakt vyznivaji, jako by nejvetsi problem byly lidi, kteri litaji casto.
Taky mi rozciluje, kdyz je na check-inu fronta na pulhodinu, hodina do odletu a nekdo se 5 minut dohaduje, ze nema upgrade, ulicku, spravne jidlo ....
Vzhledem k tomu, ze jsem cholericky a nevychovany :-) :-), obcas chodim takoveho cloveka od prepazky vyhodit. Je mi jasne, ze agent si dovolit nemuze ostrejsi slovo.
A pro zamestnance odbaveni a palubni personal:
Ja Vas obdivuju, ja bych po trech dnech bud zesilel nebo bych nekomu o neco omlatil hlavu a pak by mi vyhodili a mozna jeste zavreli.
Na druhou stranu je to Vase volba.

MK
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 947
Registrován: 21. 02. 2006, 17:48
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Příspěvek od MK »

OR píše:Taky mi rozciluje, kdyz je na check-inu fronta na pulhodinu, hodina do odletu a nekdo se 5 minut dohaduje, ze nema upgrade, ulicku, spravne jidlo ....
Vzhledem k tomu, ze jsem cholericky a nevychovany :-) :-), obcas chodim takoveho cloveka od prepazky vyhodit. Je mi jasne, ze agent si dovolit nemuze ostrejsi slovo.
A pro zamestnance odbaveni a palubni personal:
Ja Vas obdivuju, ja bych po trech dnech bud zesilel nebo bych nekomu o neco omlatil hlavu a pak by mi vyhodili a mozna jeste zavreli.
Na druhou stranu je to Vase volba.


Ja bych jim zalepil hubu a ruce labelem a vytisknul palubku do pekla :D Nektery cestujici by si to fakt zaslouzili... Nejvic neposlusny cestujici sem videl v ATH, na chudaky check-in agenty strasne jeceli a vylevali si na ne vztek... a jeste se cestaci strkali a rvali mezi sebou o to, kdo je na rade... to mne bylo tech zamestnancu docela lito...

jane
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1421
Registrován: 15. 10. 2006, 16:13
Stav: Offline

Příspěvek od jane »

Predpokladam, ze ty cestaci na ATH rvali recky? Rekove jsou taky trochu jina mentalita, coz se projevi, kdyz je potreba naboardovat 130 lidi za 15 minut a vetsinou to tak trva trojnasobek..Presne - ja chci sedet s tamtim, proc nesedim tam, ne, cekat nebudu, az nastoupi vsichni, chci si tam sednout ted, kufr si dam jedine nad sebe, to ze tam je pytel s dekama a kolem je misto - ne, ja zacnu posouvat ten pytel, misto abych si to dal vedle nej..

salam
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 356
Registrován: 14. 08. 2006, 17:33
Stav: Offline

Příspěvek od salam »

jane píše:Predpokladam, ze ty cestaci na ATH rvali recky? Rekove jsou taky trochu jina mentalita, coz se projevi, kdyz je potreba naboardovat 130 lidi za 15 minut a vetsinou to tak trva trojnasobek..Presne - ja chci sedet s tamtim, proc nesedim tam, ne, cekat nebudu, az nastoupi vsichni, chci si tam sednout ted, kufr si dam jedine nad sebe, to ze tam je pytel s dekama a kolem je misto - ne, ja zacnu posouvat ten pytel, misto abych si to dal vedle nej..

To bych je asi zabil. Sám se snažím chovat tak, abych nikoho moc neobtěžoval (i když si tím pádem někdy připadám jako úplný debil a poslední hlupák) a když něco takového vidím, tak mě to dokáže pěkně naštvat.

OR píše:Ale nektere prispevky tu fakt vyznivaji, jako by nejvetsi problem byly lidi, kteri litaji casto.

To mi je tady taky divné. Myslel jsem, že opravdoví FQTV by měli dělat co nejméně problémů. Já třeba kolikrát ani nechci C jídlo - radši si zdřímnu nebo se těším, až si dám pivo u baru v hotelu nebo panáka doma se ženou. Bohužel si to někdy FA špatně vyloží a nedostanu ani sklenku vody :wink:
Samozřejmě jsem rád, když mě upgradnou, ale při s-h letech, které většinou lítám, je mi to skoro jedno. Akorát mám více místa na šířku (oproti třeba BA, kde mají v A320 ACDEF i v C :shock: ) a můžu si vzít nějaký časák ze stojánku - i když teda asi člověk viditelně nemusí být v C, aby si je bral :) - opět si připadám jako hlupák: když letím v Y, je mi jaksi blbé si je brát.
A check-in agenty i CC samozřejmě taky obdivuju a cením si jejich práce - pokud ji tedy dělají a ne, jak se mi taky stalo, že je půl hodiny po plánovaném odletu, oficiální ohlášení žádné a v gatu z personálu nikdo.


Odpovědět