OK050 Trip Report

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět
clovicek
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 263
Registrován: 27. 05. 2004, 13:47
Oblíbené typy letadel: 773, 380, 330, 748, 787
Pohlaví: muž
Bydliště: Fox Lake
Stav: Offline

OK050 Trip Report

Příspěvek od clovicek »

Tak jsme se po délší době rozhodli podpořit našeho národního dopravce a s kolegyní jsme se vydali na schůzku v NYC v ČSA. Jedna letenka stála přes 30 000 Kč. Zde je krátký trip report. Boardning v Praze ,jak už u ČSA bývá zvykem. totální chaos. Mladí, nezkušení zaměstnanci. Žádná výzva k přednostnímu nástupu pro držitele vyšších karet Skyteam Elite a Skyteam Elite +. Podařil jsem nám jeden upgrade do business class. Letadlo našlapané do posledního místa, v C tříde 14 platících cestujích, zbytek upgrade. K mému překvapení se celkově změnila struktura pasažérů, 80% z USA, jinak spíše jižní Evropa a ČR, nikoliv východní státy. Sevris v ekonomická třídě nestál vůbec za nic, personál neochotný, hlavní jídlo (kuře, papriková omáčka, těstoviny) studené a druhý snack vzhledem k délce letu nedostatečný. Musel jsem se dojíst hned po přistání. V letadle nepořádek, který personál ignoroval. Pití 2x a dost. Překvapivě kvalitní filmy. V business class dle kolegyně vše v pořádku, jídlo dobré a servis taky. Rozesmála nás posádka, která pravidelně pašovala zbytky jídla a igelitové tašky s pivem z businessu do zadní části letadla. Asi chystali na hotelu večírek. Hlavní vedoucí měla krásný hlas a profesionální vystupování. Pilot se však za celou dobu neobtěžoval říci ani slovo. Laxní přístup k bezpečnosti, při silné turbulenci nekontrolovali pásy, hodně lidí bylo i tak v uličkách. Příště s ČSA poletím zase, ale jen když dostanu za svoje peníze právo na upgrade.


cafe-cafe
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 118
Registrován: 29. 04. 2007, 07:31
Stav: Offline

Příspěvek od cafe-cafe »

No zajimalo bz me kolikateho si letel :P jakou mas kartu a v kolik si se nechal yhruba odbavit...dik za odpoved :wink:

dracoola
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 823
Registrován: 13. 08. 2006, 07:57
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Příspěvek od dracoola »

Nemam chut ani cas se k tomu nejak vyjadrit ale jen tohle: Je pravda ze jsou tam uz uplne jini cestujici(cesi,slovaci a pak takovy "normalni"narody) a je to diky tomu ze Delta zacala litat JFK z OTP,SOF,KBP... ale presto jsou ty linky plny coz je dobry. K servisu: Souhlasim.EKO nic moc a business skvely ale podobny styl ma vetsina jinych (zapadnich)let.spolecnosti. Jde to vsechno z pochopitelnych ekonomickych duvodu dolu(proto je to ekonomicka trida ze? :) )
Nazor ze "s CSA uz jedine v upgrade" nechapu... :?

cafe-cafe
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 118
Registrován: 29. 04. 2007, 07:31
Stav: Offline

Příspěvek od cafe-cafe »

skoda...zajimalo me ktery den to bylo. :roll:

clovicek
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 263
Registrován: 27. 05. 2004, 13:47
Oblíbené typy letadel: 773, 380, 330, 748, 787
Pohlaví: muž
Bydliště: Fox Lake
Stav: Offline

Příspěvek od clovicek »

Ahoj, bylo to 14/7. Odbavit jsem se nechal 2 hodiny před odletem. Ekonomická třída byl fakt bordel, válelo se tam jídlo, deky, sluchátka po zemi. To se vidí jen u AZ. AF, NW a další kabinu pečlivě uklízí a posádka se nazašívá v zádu, ale nosí kelímky s vodou. V ČSA dostaneš na začátku láhev a když musíš pít mimo servis, tak se posádka tváří, že ti dělají hroznej favor.


MS743
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1639
Registrován: 12. 02. 2003, 11:16
Stav: Offline

Příspěvek od MS743 »

dracoola píše:Nemam chut ani cas se k tomu nejak vyjadrit ale jen tohle: Je pravda ze jsou tam uz uplne jini cestujici(cesi,slovaci a pak takovy "normalni"narody) a je to diky tomu ze Delta zacala litat JFK z OTP,SOF,KBP... ale presto jsou ty linky plny coz je dobry. K servisu: Souhlasim.EKO nic moc a business skvely ale podobny styl ma vetsina jinych (zapadnich)let.spolecnosti. Jde to vsechno z pochopitelnych ekonomickych duvodu dolu(proto je to ekonomicka trida ze? :) )
Nazor ze "s CSA uz jedine v upgrade" nechapu... :?


To snad vysvetluje hodne, ne :shock: ? to ze letenka stala 30 000 neni chyba CSAale je to ciste supply and demand... kdyz koupim letenku v predstihu tak castka je mnohem prijemnejsi... to ze byla letenka drazsi znamena asi ze byla na poslednimoment a tim ze jsi platil vyssi cenu za ekonomickou tridu neznamena ze budes mit lepsi produkt.

upgrades je jen a JEN z benevolence CSA a jeji stedrost... jine spolecnosti by ti vyprazdnili cely ucet tve diamantove karty za upgrade one way PRG-BTS....

kdyz CSA nezapusobila doporucuji Shopping around.....

ps. 60 000 celkem vcetne 1 cestujiciho Business Class UPG...hmm... to se mi zda hodne dobre... nebo CSA nezapusobila ze byla tak drza a neupgradovala vas oba?

Ahoj, bylo to 14/7. Odbavit jsem se nechal 2 hodiny před odletem. Ekonomická třída byl fakt bordel, válelo se tam jídlo, deky, sluchátka po zemi. To se vidí jen u AZ. AF, NW a další kabinu pečlivě uklízí a posádka se nazašívá v zádu, ale nosí kelímky s vodou. V ČSA dostaneš na začátku láhev a když musíš pít mimo servis, tak se posádka tváří, že ti dělají hroznej favor.


toto by se mi tez nelibilo... a doporucuji abys napsal primo na CSA u udaje o letu a popsat ze tentokrat CSA nezabodovala coz je dost dulezite kdyz chteji zachranit dalkove lety... ja mam stesti ze jsem nikdy nevidel personal CSA ktery se nestara ci se shovava... vetsinou makaji a dost. Mel si zarvat a hned tam v letadle a promuvit ci si zazadat vedouci kabiny a dozadovat vysvetleni..

jen jednou jsem videl ze letuska mluvila s cestujicim na pul hubu na let do Kahiry a HNED jsem ji dal na pravou miru..omluvila se a jeste vedouci kabiny prisla a omluvila se sama... cestujicimu daly i darek.
Nejlepe a hned na miste..... i kdyz nedoporucuji na americkych letec. spolecnostech... to by myslely buh vi co a hned zatkly ..hehehehehe.. air marshals ...

pivko
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 299
Registrován: 28. 08. 2004, 11:24
Stav: Offline

Příspěvek od pivko »

dracoola píše:Nemam chut ani cas se k tomu nejak vyjadrit ale jen tohle: Je pravda ze jsou tam uz uplne jini cestujici(cesi,slovaci a pak takovy "normalni"narody) a je to diky tomu ze Delta zacala litat JFK z OTP,SOF,KBP... ale presto jsou ty linky plny coz je dobry. K servisu: Souhlasim.EKO nic moc a business skvely ale podobny styl ma vetsina jinych (zapadnich)let.spolecnosti. Jde to vsechno z pochopitelnych ekonomickych duvodu dolu(proto je to ekonomicka trida ze? :) )
Nazor ze "s CSA uz jedine v upgrade" nechapu... :?


hmm, tak pokud je tohle skutečně přístup tradičních aerolinek, tak nezbývá než čekat, až low costy vstoupí i na TATL trh a tradiční aerolinky už konečně zkrachujou. nebojte, dočkáte se.

stw14
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 125
Registrován: 15. 11. 2006, 19:10
Bydliště: praha
Stav: Offline

Příspěvek od stw14 »

Ekonomická třída byl fakt bordel, válelo se tam jídlo, deky, sluchátka po zemi. To se vidí jen u AZ. AF, NW a další kabinu pečlivě uklízí a posádka se nazašívá v zádu, ale nosí kelímky s vodou. V ČSA dostaneš na začátku láhev a když musíš pít mimo servis, tak se posádka tváří, že ti dělají hroznej favor.


Jestli tam byl bordel a nenosili piti v prubehu letu,je to chyba te konkretni posadky,rozhodne ne standartni postup prace,povinnost je kazdych 15min obchazet kabinu popr dle potreby.Nejen kvuli piti,ale taky aby se kontrolovali PAX,jestli neni nekomu spatne apod.Bordel to same,musi se povinne odklizet,uz JEN z bezpecnostnich duvodu,hlavne potencionalne horlavy material.Samozrejme nelezu lidem na ctyrce uprostred mezi nohy a nesbiram drobky,to uz je ale detail :) Pokud jste mel spatnou zkusenost,na palube je k dispozici karta Comments and suggestions,kterou muzete okamzite vyuzit,jinak se o tom nikdo nedozvi,coz je na nic

lu2n
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 47
Registrován: 14. 03. 2006, 07:51
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od lu2n »

pivko píše:hmm, tak pokud je tohle skutečně přístup tradičních aerolinek, tak nezbývá než čekat, až low costy vstoupí i na TATL trh a tradiční aerolinky už konečně zkrachujou. nebojte, dočkáte se.


a jak může vypadat takový vstup low cost na dálkové linky doporučuji
http://www.airlinequality.com/Forum/flygspan.htm

pivko
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 299
Registrován: 28. 08. 2004, 11:24
Stav: Offline

Příspěvek od pivko »

lu2n píše:a jak může vypadat takový vstup low cost na dálkové linky doporučuji
http://www.airlinequality.com/Forum/flygspan.htm


no jo, tohle jsou asi úplný volové. jenomže takhle to nebude pořád. a jestli si tradiční aerolinky myslí, že se stačí soustředit na business class a na economy kašlat, protože je to economy, tak tato strategie jim vydrží právě do tý doby, než to nějaký lowcost vezme pořádně do ruky. protože kašlat na zákazníky se dá i za nižší cenu, než za kterou se nyní přes atlantik lítá.

clovicek
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 263
Registrován: 27. 05. 2004, 13:47
Oblíbené typy letadel: 773, 380, 330, 748, 787
Pohlaví: muž
Bydliště: Fox Lake
Stav: Offline

Příspěvek od clovicek »

Díky za komentáře. Chci zatím podporovat ČSA, i když si to ne vždy zaslouží. Potřebuji mít hlavně přímý let na JFK, protože lítat 12x za rok s přestupem není příjemné. I když by po ustoupení s ČSA začala létat z JFK Delta... tak by se zase toho tolik nedělo... Ale kdo ví. U ČSA nalítám 160 000 mil za rok a mám nárok na čisté letadlo, slušnou posádku a teplé jídlo, pokud je v ceně letenky. Jsem jinak skromnej kluk.

Pilgrim
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 727
Registrován: 13. 09. 2005, 12:37
Stav: Offline

Příspěvek od Pilgrim »

To clovicek - zajímavý trip report.
S chaosem na check-inu bohužel musím souhlasit, poslední dobou se to dost zhoršilo. A souhlasím i, že jsou tam teď docela hodně noví lidi. Na druhou stranu, pokud je někdo schopný, nebude za pár šupů zůstávat na check-inu, když je to (spolu s nakladači) nejhůř placená skupina zaměstnanců u ČSA. Na check-inu je obrovská fluktuace a než se člověk naučí dobře tuhle práci, trvá to tak rok. Jenže to už je dotyčný zas na odchodu a školí se další. Přitom je to první, co cestující s ČSA uvidí. Takže nezkušenost, souhlas. A přitom by i stačil nějaký senior check-in agent, který by to vzal do ruky. Onehdá jsem letěl ranním FRA a na celý terminál 2 byla (v ranních hodinách) otevřená jediná eko přepážka.
Co se týká bordelu na letu, souhlas s MS743, to se dá řešit hned na místě. Jinak nechci hájit příslušnou posádku, ale sejdou se lety, kdy šéf zmůže kulový. Jo, můžeš srovnat ostatní na tři doby, ale v konečným důsledku ty lidi potřebuješ, takže dělat dusno v posádce se ne vždycky vyplatí. Navíc stav personálu na dálkovkách (a svým způsobem i na Evropě) je teď důsledkem z mého pohledu nepříliš chytré firemní politiky ČSA - dálkovky lítají "vyvolení", kteří tam byli odjakživa a lítání je už ani moc nebaví (je mnoho výjimek, ale obecně se dá říct, že to tak je). Takže otrávený, že zas musí otočit NY, přitom kdyby lítali všichni všechno, CC, co lítají chvíli by si toho jednoho NY za měsíc nějak vážili, těšili se a lidi by oprašovali :D . Na Evropě vlastně to samý, když budeš furt točit ty samý linky bez možnosti na změnu a přilepšení ve formě občasného pobytu, taky budeš za nějaký otrávený (zvlášť když někdo má a někdo nemá pobyty a ovlivnit to nemůžeš, obě skupiny jsou v podstatě uzavřený). Tím fakt nechci hájit bordel na letu, čistě si myslím, že to je důsledek chování podniku vůči zaměsntancům a opominutí, že spokojený personál podá optimální výkon, cestující bude taky spokojený a tak pořád dokola.
K pašování jídla - dobré oči :D . Je to fakt, že se to občas děla a přenáší se to takhle tajně právě proto, aby někdo nezáviděl :lol:
To pivko - no, já bych se na nějaký masivní nástup low costů na dálkovky moc nechystal a ani netěšil. Jednak dostaneš co si zaplatíš (včetně bezpečnosti...) a jednak na dlouhém letu je už fakt znát, jestli letíš v pohodlném letadle s alespoň minimálním IFE, na to jídlo se taky těšíš (aspoň na chvíli to zabije nudu). Snad kdyby fakt začala lítat Air Asia z KUL, to by byl důvod k optimismu.

MS743
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1639
Registrován: 12. 02. 2003, 11:16
Stav: Offline

Příspěvek od MS743 »

clovicek píše:Díky za komentáře. Chci zatím podporovat ČSA, i když si to ne vždy zaslouží. Potřebuji mít hlavně přímý let na JFK, protože lítat 12x za rok s přestupem není příjemné. I když by po ustoupení s ČSA začala létat z JFK Delta... tak by se zase toho tolik nedělo... Ale kdo ví. U ČSA nalítám 160 000 mil za rok a mám nárok na čisté letadlo, slušnou posádku a teplé jídlo, pokud je v ceně letenky. Jsem jinak skromnej kluk.


A jak casto letas JFK s CSA? me to zajima a to kvuli tomu ze jsem nikdy neletal dalkovku s OK... letam stejny pomer mli ale na druhou stranu (Asie) a do JFK kdyz letim tak ultra dlouhym letem BKK/JFK ( s Thai... a skoro 18 hodin non stop....)...

Jaky je pomer dobrych letu s CSA ku spatnymi?

dik

pivko
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 299
Registrován: 28. 08. 2004, 11:24
Stav: Offline

Příspěvek od pivko »

Pilgrim píše:To pivko - no, já bych se na nějaký masivní nástup low costů na dálkovky moc nechystal a ani netěšil. Jednak dostaneš co si zaplatíš (včetně bezpečnosti...) a jednak na dlouhém letu je už fakt znát, jestli letíš v pohodlném letadle s alespoň minimálním IFE, na to jídlo se taky těšíš (aspoň na chvíli to zabije nudu). Snad kdyby fakt začala lítat Air Asia z KUL, to by byl důvod k optimismu.


Což to já se taky netěším, jsem ochoten připlatit si (v rozumné míře), abych dostal něco navíc. Jenomže co navíc dostanu třeba zrovna v unaveným interiéru A310 ČSA, IFE je IMHO dost naprd, jídlo jakžtakž ok, jediný, co je dobrý je český pivo zadarmo. To už se mi víc líbil let DL zpátky přes atlantik, příjemnější letušky, hezčí interiér letadla, ze sluchátek bylo narozdíl od ČSA i něco slyšet, jídlo tak stejný, pivo bylo sice za 5 USD, ale to člověk jednou za čas přežije.

U low costů se taky asi bude dát jídlo koupit, ne? Neveřím tomu, že by lítali úplně bez cateringu.

ALE, co mi hlavně vadí, je takový ten přístup některých ČSA insiderů tady: Létáte v economy, tak co byste chtěli. Přitom zrovna ten jejich "produkt" se v tomto ohledu od toho low costového moc neliší - ta gumová bageta na evropských linkách pro mě opravdu dostatečním diferenčním faktorem není :D (mám teď na mysli spolehlivé lowcosty, jako třeba easyjet či sky europe, ne parodie typu smartwings). Tenhle přístup je prostě od počátku špatný a vede do záhuby, tedy pokud si nemyslí, že vyžijou jenom z business class nebo business klientely v dražších třídách economy a to asi moc myslet nemůžou. Naopak, i ekonomický pasažéry by si měli hýčkat, a sedaje lehaje je přesvědčovat o tom, že jejich služby jsou lepší, než těch lowcostů, protože proč by jinak ty lidi měli platit dražší letenky? Pro někoho hezký voči? Když mi někdo z ČSA namísto toho řekně "fuck off, platíš levnou ekonomickou letenku", proč bych s nima měl zase znovu letět? Jasně, že platí princip "you get what you paid for", akorát, že mnozí nezdravě předpokládají, že ten lepší produkt mají standardní aerolinky jaksi automaticky a nemusí se proto vůbec snažit, což už dávno není pravda.

A s tou bezpečností, fakt si myslíš, že třeba u toho easyjetu je nějak zásadně horší, než třeba u ČSA? Na tohle by mě opravdu zajímal nějaký insiderský názor. Staří flotily třeba zrovna tomuto závěru příliš nenasvědčuje :D

Yankee Alpha
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 760
Registrován: 30. 01. 2005, 12:41
Oblíbené typy letadel: MD11
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od Yankee Alpha »

pivko píše:A s tou bezpečností, fakt si myslíš, že třeba u toho easyjetu je nějak zásadně horší, než třeba u ČSA? Na tohle by mě opravdu zajímal nějaký insiderský názor. Staří flotily třeba zrovna tomuto závěru příliš nenasvědčuje :D


Nejde o stáří flotily, jde třeba o to, že Easy nehce platit pár šupů za vynesení košů v destinaci, a proto se jeden záchod zamyká - aby se tam mohly uskladnit plné pytle odpadků. Což je třeba při případném požáru moc fajn :)


Odpovědět