Widebody po Evropě

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
skrita
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 269
Registrován: 06. 02. 2007, 21:02
Bydliště: BRQ
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Widebody po Evropě

Příspěvekod skrita » 18. 10. 2007, 15:17

Pokusím se trochu oživit diskusi. Napadlo mě, na jaké lince bych se mohl v rámci Evropy proletět nějakým widebody. Hledal jsem, až jsem našel. Ve vytížených časech lítá mezi FRA a MUC A300-600 (linka LH964 a opačně LH 967). Bylo by to zajímavé i z toho hlediska, že A300 není zase tak rozšířená. Máte nějaké další tipy? Škoda jen, že FRA-MUC si toho letadla moc neužiješ, to už je delší boarding a de-boarding, než samotný let.

Kamyl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1644
Registrován: 20. 01. 2006, 18:49
Oblíbené typy letadel: B747, A330
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Widebody po Evropě

Příspěvekod Kamyl » 18. 10. 2007, 17:20

skrita píše:Pokusím se trochu oživit diskusi. Napadlo mě, na jaké lince bych se mohl v rámci Evropy proletět nějakým widebody. Hledal jsem, až jsem našel. Ve vytížených časech lítá mezi FRA a MUC A300-600 (linka LH964 a opačně LH 967). Bylo by to zajímavé i z toho hlediska, že A300 není zase tak rozšířená. Máte nějaké další tipy? Škoda jen, že FRA-MUC si toho letadla moc neužiješ, to už je delší boarding a de-boarding, než samotný let.

Kdyz jsem spottil v Larnace, tak zrovna priletela A300-600 Lufthansy, zrejme z Frankfurtu, dale lita mezi FRA a MAD A340 Lan Chile (teda jeste nedavno litala), jeden segment stal neco kolem 2500 Kc all inc., pokud me pamet neklame.
Me by ale spise, nez widebody obecne zajimalo Jumbo za rozumne penize v ramci Evropy, nebo blizkem okoli. Jeden tip zaznel nedavno tu na foru, Marrakesh - Orly se spol. Corsair. Uz jsem na to i koukal a opravdu v nekterych terminech meli na webu uvedenou 747mu. Tohle hodne zvazuju na pristi rok... Do Maroka s Ryanem pres GRO a zpatky kombinaci toho Corsairu a z Orly pak SkyEurope.
Naposledy upravil(a) Kamyl dne 18. 10. 2007, 17:23, celkem upraveno 1 x.

wampa
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 386
Registrován: 12. 09. 2005, 20:46
Bydliště: Praha
Status: Offline

Příspěvekod wampa » 18. 10. 2007, 17:21

Nekdo urcite lita Fra-Mad s 340, je to pokracovani nekde z Jizni Ameriky, ale da se to koupit i samostatne.

MK
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 916
Registrován: 21. 02. 2006, 17:48
Bydliště: PRG
Status: Offline

Příspěvekod MK » 18. 10. 2007, 17:26

Tak třeba:
A300-600:
Lufthansa: FRA - TXL,CPH,HAM,MUC,ATH,IST,LCA,LHR,...
Olympic: LHR-ATH

A310-300:
TAP: LIS-CDG,ORY

A330:
Aer Lingus: DUB-SNN
KLM: AMS-LHR
Turkish: LHR-IST
TAP: LIS-ORY

A340-300:
LAN: FRA-MAD
Iberia: FRA-MAD
Olympic. LHR-ATH

B767:
BA: LHR-ATH,BCN,DUS,FRA,IST,LCA,FCO,ARN

(ty informace jsou taky 6 mesicu stare, tak na nekterych linkach to uz treba neleta...a na nekterych linkach to leta treba jen 1xtydne..treba ta Iberie FRA-MAD)

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3638
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Status: Offline

Příspěvekod whiskey » 18. 10. 2007, 17:28

len doplnim to LH:
FRA-CAI

(nie sice v Europe, ale relativne blizko).
Naposledy upravil(a) whiskey dne 18. 10. 2007, 17:31, celkem upraveno 1 x.

MK
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 916
Registrován: 21. 02. 2006, 17:48
Bydliště: PRG
Status: Offline

Re: Widebody po Evropě

Příspěvekod MK » 18. 10. 2007, 17:30

Kamyl píše:[Jeden tip zaznel nedavno tu na foru, Marrakesh - Orly se spol. Corsair. Uz jsem na to i koukal a opravdu v nekterych terminech meli na webu uvedenou 747mu.


JJ, 744 tam opravdu leta - overeno predminulou nedeli :wink: :
Obrázek
Obrázek

MK
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 916
Registrován: 21. 02. 2006, 17:48
Bydliště: PRG
Status: Offline

Příspěvekod MK » 18. 10. 2007, 17:32

whiskey píše:len doplnim to LH:
FRA-CAI


Tak jasne, mimoevropske linky jsem tam nepsal... to by tam jeste pak byla A340 Iberia MAD-TFN,LPA... Jinak do CAI myslim AF letaji s 340 a KLM s M11.... Jeste jsem tam taky nepsal letni linky, kdy LTU leta radu destinaci s 330 (vcetne preletu MUC-DUS), Condor s 767 na PMI, Lingus s 330 do AGP a podobne...

Kamyl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1644
Registrován: 20. 01. 2006, 18:49
Oblíbené typy letadel: B747, A330
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Widebody po Evropě

Příspěvekod Kamyl » 18. 10. 2007, 17:34

MK píše:JJ, 744 tam opravdu leta - overeno predminulou nedeli :wink: :

Parada!!! Na kolik te prisel jeden segment?

MK
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 916
Registrován: 21. 02. 2006, 17:48
Bydliště: PRG
Status: Offline

Re: Widebody po Evropě

Příspěvekod MK » 18. 10. 2007, 17:37

Kamyl píše:
MK píše:
Kamyl píše:[Jeden tip zaznel nedavno tu na foru, Marrakesh - Orly se spol. Corsair. Uz jsem na to i koukal a opravdu v nekterych terminech meli na webu uvedenou 747mu.

JJ, 744 tam opravdu leta - overeno predminulou nedeli :wink: :

Parada!!! Na kolik te prisel jeden segment?


ORY-RAK-ORY celkem 5136 Kč
ORY-RAK 744 F-HSUN
RAK-ORY 734 EC-JSS Futura o/f Jet4you.com

V nektera rocni obdobi meli zpatecku vc. tax i za cca 3500 Kc (a jeste vim, ze na jare to slo krasne nakombinovat - ve ctvrtek s 333 Corsairem tam a v nedeli s jumbikem nazpatek...bohuzel 333 tam uz neleta...)...s 744 jeste do RAK leta Royal Air Maroc z CMN...

Orus-x
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1107
Registrován: 28. 08. 2003, 15:28
Status: Offline

Příspěvekod Orus-x » 19. 10. 2007, 09:11

MK: nazdar, super fotka 744 Corsair, díky. Prosím tě, jak to vypadá v RAK s příletovejma, odletovejma procedurama na letišti, službama na letišti, fungováním letiště obecně, dopravou do města. Celkové zážitky? Chystám se za měsíc. I když s jumbem to nebude, kombinace FR, AT, NE - vše 737NG. Díky

Orus-x
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1107
Registrován: 28. 08. 2003, 15:28
Status: Offline

Příspěvekod Orus-x » 19. 10. 2007, 09:19

A aby to bylo k tématu: vloni v zimě lítal Finnair některé určité datumy vnitrostátní linku Helsinki - Kittilä s MD11 - nedovedu si to vysvětlit jinak, že je to posílení kapacity pro lyžaře na nějaký prodloužený víkend ve Finsku. Kittilä je někde těsně pod polárním kruhem. Třeba to bude letos v zimě zase lítat.

skrita
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 269
Registrován: 06. 02. 2007, 21:02
Bydliště: BRQ
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Příspěvekod skrita » 19. 10. 2007, 12:06

wampa píše:Nekdo urcite lita Fra-Mad s 340, je to pokracovani nekde z Jizni Ameriky, ale da se to koupit i samostatne.


Už jsem na to mrkl. Lítá to LAN Chile jako pokračování trasy ze Santiaga de Chile přes Madrid do Frankfurtu. Může to být opravdu zajímavé. Pokud jejich rezervační systém nelhal, tak mi to vyhodilo (v termínu za 10 dní!) FRA-MAD-FRA za 100 Eur s poplatky, což by byla super cena na takový výlet.

IL62
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 319
Registrován: 24. 09. 2004, 22:04
Bydliště: Praha
Status: Offline

Příspěvekod IL62 » 19. 10. 2007, 12:32

Kdysi dáááávno jsem letěl s 767 BA do LHR.

MK
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 916
Registrován: 21. 02. 2006, 17:48
Bydliště: PRG
Status: Offline

Příspěvekod MK » 19. 10. 2007, 13:54

Orus-x píše:MK: nazdar, super fotka 744 Corsair, díky. Prosím tě, jak to vypadá v RAK s příletovejma, odletovejma procedurama na letišti, službama na letišti, fungováním letiště obecně, dopravou do města. Celkové zážitky? Chystám se za měsíc. I když s jumbem to nebude, kombinace FR, AT, NE - vše 737NG. Díky


Sepisuju report, tak pak ti na něj dám odkaz, teď to základní info k RAK:
Letiště v Marrakechi se nachází nedaleko od centra, cesta trvá asi 15-20 minut)
Svou velikostí je podobné asi tak Bratislavě (spíš o něco menší), jen pár stojánek (napočítal jsem jich asi kolem 10)..
Přílet:
- pokud se slétne několik letadel dohromady, počítej s tím, že to bude na dlouho, v mém případě, kdy na tohle pidiletiště přiletělo narvané jumbo, prostě letiště nestíhalo
- procedury: v letadle dostanou cestující kartičky, které se musí vyplnit (myslím, že se dají vyplnit ještě dodatečně v terminálu), při vstupu do terminálu pracovníci kontrolují, zda máme pasy a cestující s nefrancouzskými pasy si volali stranou (mně se zeptali jen, jestli jsem z ČR, a pustili mě dál), pak jsme se rozřadili do několika front u pasovky a tam jsem asi 20 minut čekal, celník mi pak na tý kartičce něco přeškrtal (asi jsem tam něco vyplnil špatně), nabušil to všechno do počítače, dostal jsem razítko do pasu a mohl jsem jít, hned za pasovkou byli další lidi, co kontrolovali, zda máme v pasu razítko, a pak dalších 20 minut čekání na bagáž - naprostý chaos, bordel... V příletové hale jsou směnárny a atuopůjčovny, já si vyměnil peníze a vylezl z terminálu, kde se na mě vrhli taxikáři.. Od letiště vede jediná cesta k velkému parkovišti, tam jsem došel a hned na začátku byla zastávka MHD (myslím že linka č.19), zpáteční jízdenka stojí 30 DH (platí na 14 dní), autobus byl vevnitř čistý a jeli jsme asi 4 cestující...Řidič, který kupodivu uměl anglicky, dá cestujícím mapku kde je jízdní řád a trasa linky...
- odlet: nazpět jsem si bral taxíka, vyšel mě na 150 DH (na to, že to byla stará kraksna a nepohodlný sedačky, je to docela dost), stejnou cestou jsem došel k odletovému terminálu, který je docela příjemný a moderně vybavený, pokulhává množství obchodů (skoro nic tam není, jeden ubohý pult s občerstvením...), po odbavení jsem vyplnil opět tu kartičku, prošel rentgenem (zaměstnanci nechávali všem cestujícím lahve s pitím), pasovkou, kde opět údaje z kartičky nabušili do počítače a dali mi druhé razíko do pasu, a došel do (patrně nově postavené) hale s gaty, duty-free shopy, dvěma občerstveními (pití, bagety, sladké pečivo, ...)... v porovnání s jinými letišti mě tato hala mile překvapila... Celkově musím říct, že v porovnání s BTS, ORY a pod. se mi letiště v RAK líbilo více (aspoň ta odletová část teda)... na to, že je to tak malé letiště, jim tam létá několik widebody týdně (744 Corsair a RAM, který tam občas zavítá i s 767)..Nyní je ve výstavbě nový velký terminál...zajímavostí je ještě znělka před letištním hlášením, neboť je stejná jako na Smíchovském nádraží :D

Něco málo k městu: čekal jsem, že tam bude levněji...ceny tam byly podobné jako u nás, ne-li dražší.. Kromě mediny (kde je strašný bordel a všude spousta lidí) je město relativně čisté....Hlavní silnice jsou přetížené, všude je strašný provoz, přechodů pro chodce málo, semafory skoro žádné... někdy bylo dost o držku přejít ulici (nikdo nezastaví, motorkáři a cyklisté navíc ignorují semafory).. Co se týče stravování, tak na každém rohu je nějaká restaurace nebo občerstvení, já se bál si dát nějaké místní speciality a tak jsem se uchýlil do Pizza Hut, nicméně střevní problémy mě stejně neminuly :D V medině pozor na osobní věci, docela dost se tam krade, je tam také spousta žebrajících dětí a pod... Sehnat ubytování taky není problém, já si přes net rezervoval osvědčený Ibis vedle nádraží asi za 450 DH/noc...

Snad to stačí, kdybys chtěl něco ještě vědět, tak napiš :wink:

Knyta

MK
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 916
Registrován: 21. 02. 2006, 17:48
Bydliště: PRG
Status: Offline

Příspěvekod MK » 19. 10. 2007, 14:02

skrita píše:
wampa píše:Nekdo urcite lita Fra-Mad s 340, je to pokracovani nekde z Jizni Ameriky, ale da se to koupit i samostatne.


Už jsem na to mrkl. Lítá to LAN Chile jako pokračování trasy ze Santiaga de Chile přes Madrid do Frankfurtu. Může to být opravdu zajímavé. Pokud jejich rezervační systém nelhal, tak mi to vyhodilo (v termínu za 10 dní!) FRA-MAD-FRA za 100 Eur s poplatky, což by byla super cena na takový výlet.


LAN mohu doporučit, jejich 343 jsou fakt suprový... Přjemný sedačky, docela dost místa na nohy, během letu jsem hrál různé hry a pak koukal na Simpsnovi... cena letenky mě vyšla na cca 2750 CZK...

Obrázek


Zpět na “Letadla”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti