Katastrofa letu do Hugrády!!!

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Night fly
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3039
Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Katastrofa letu do Hugrády!!!

Příspěvek od Night fly »

http://www.novinky.cz/clanek/154412-boe ... prahy.html

Nejake blizsi informace, insideri?

Edit: titulek upraven na žádost prodejce :wink:
Naposledy upravil(a) Night fly dne 14. 11. 2008, 18:21, celkem upraveno 1 x.


bugr
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 952
Registrován: 03. 04. 2007, 20:17
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Přistáná na jeden motor

Příspěvek od bugr »

už sedí takže žádná senzace

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Přistáná na jeden motor

Příspěvek od prodejce »

nebylo by vhodnější přejmenovat téma na "Katastrofa letu do Hugrády!!!" ? Jenom nevím, jestli se to fórum umožňuje takhle měnit názvy 8)

dell
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1243
Registrován: 17. 11. 2006, 23:07
Stav: Offline

Re: Přistáná na jeden motor

Příspěvek od dell »

co by jste chtěli slyšet? Po vzletu v OSR došlo k nasátí nejspíš káněte, posadka kroužila nad OSR, prováděla nezbytné ukony ke stabiolizaci letounu a vyřešení single engine operation, vyhlasila MAY DAY a připravovala se na přistání zpět na letišti. Jelikož byl B737 cca o 2,5t nad maximální přistávací hmotností, tak se posádka rozhodla pro let do Prahy, kde cestou palivo spotřebovala a bezpečně přistála.

Night fly
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3039
Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Přistáná na jeden motor

Příspěvek od Night fly »

prodejce píše:nebylo by vhodnější přejmenovat téma na "Katastrofa letu do Hugrády!!!" ? Jenom nevím, jestli se to fórum umožňuje takhle měnit názvy 8)


Co bych pro tebe neudelal :lol: Jak vidno, nazvy menit lze...


bugr
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 952
Registrován: 03. 04. 2007, 20:17
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Katastrofa letu do Hugrády!!!

Příspěvek od bugr »

no to je výbornej nápad, za chíli bude o katastrofě na novinkách: letadlo spadlo při přistání, čekáme na další informace :mrgreen:

kolemjdouci
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 24. 08. 2007, 23:02
Stav: Offline

Technika letu na jeden motor?

Příspěvek od kolemjdouci »

Zdravím, mohl by se někdo ze znalců podělit o informaci, jak se vlastně řídí letadlo letící jen s jedním motorem? Lze takovou vyosenou sílu korigovat jen směrovým kormidlem nebo se používají i nějaké jiné triky? A co takhle zatáčky či okruh "proti", dá se?

františek dobrota
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 580
Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
Stav: Offline

Re: Katastrofa letu do Hugrády!!!

Příspěvek od františek dobrota »

Jednalo se patrně o na ostravsku se vyskytující káně ocelové, kované... :D

vitezslav
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2464
Registrován: 06. 01. 2005, 13:33
Stav: Offline

Re: Katastrofa letu do Hugrády!!!

Příspěvek od vitezslav »

františek dobrota: Že ty jsi zase sázel u rybníka topoly... :D


pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3029
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Re: Technika letu na jeden motor?

Příspěvek od pepa007 »

kolemjdouci píše:Zdravím, mohl by se někdo ze znalců podělit o informaci, jak se vlastně řídí letadlo letící jen s jedním motorem? Lze takovou vyosenou sílu korigovat jen směrovým kormidlem nebo se používají i nějaké jiné triky? A co takhle zatáčky či okruh "proti", dá se?


řek bych že mašina na jednom motoru asi nečeká na okruhu :D

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3029
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Re: Katastrofa letu do Hugrády!!!

Příspěvek od pepa007 »

Papinak73 píše:http://www.planes.cz/cs/photo/1042973/b737-436-ok-wgx-czech-airlines-csa-csa-ok-praha-ruzyne-prg-lkpr/
http://www.planes.cz/cs/photo/1042972/b ... -prg-lkpr/

?
co to bylo za ptáka že dokázal totálně ulomit 2 lopatky a dalších 10 zlikvidovat?? nebyl to nějakej zbloudilej rogalista? :twisted:

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: Katastrofa letu do Hugrády!!!

Příspěvek od JackBrno »

Docela mně udivuje, jak se ptáčkovi podařilo lopatky tak zlikvidovat. Já jsem za rok svého působení na letišti v Brně zažil dvakrát nasátí ptáka do motoru při vzletu, shodou okolností oba případy u Ryanairu. V prvním případě letadlo zůstalo poblíž Brna a vylétávalo palivo a poté přistálo, podotýkám, že bez vypnutí zasaženého motoru. Po přistání sice byly v motoru zbytky ptáka a část se dostala míst, kde se odebírá tlakový vzduch pro klimatizaci a nejspíš bylo v kabině cítit něco jako pečené kuře :-), ale lopatky byly zcela nepoškozené, nebyla na nich vidět jediná stopa. Takže po kontrole a vyčištění letadlo odlétlo druhý den normálně s cestujícími. Durhý případ se stal asi před měsícem a tam dokonce jen posádka požádala o kontrolu dráhy, jestli se na ní nenajdou nějaké úlomky z motoru, ale kromě zbytků ptáka vůbec nic, takže se kapitán rozhodl pokračovat normálně do Londýna. V Brně nejspíš máme nějaké opeřence, které motorům chutnají a dobře je stráví :-) V Ostravě to budou nějací oceloví ptáci a v Praze taktéž, jak jsem viděl na obrázku poohýbané lopatky u jednoho z nových Airbusů ČSA.

michalp
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 89
Registrován: 15. 01. 2005, 16:21
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Katastrofa letu do Hugrády!!!

Příspěvek od michalp »

nemáte někdo záznam ATC komunikace? nebo alespoň jak to teoreticky vypadá, co pilot, co říz. let provozu...

vitezslav
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2464
Registrován: 06. 01. 2005, 13:33
Stav: Offline

Re: Katastrofa letu do Hugrády!!!

Příspěvek od vitezslav »

Tak káně ja takový menší orel - to asi bude od vrabce celkem rozdíl...


Odpovědět