Katastrofa letu do Hugrády!!!

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
gaspi
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 10. 09. 2008, 11:18
Stav: Offline

Re: Katastrofa letu do Hugrády!!!

Příspěvek od gaspi »

Název katastrofa mě trochu překvapil, protože podle mého názoru k žádné katastrofě naštěstí nedošlo a spíše by se to hodilo ke zprávám na nově. Šlo asi o vážný incident, který se podařilo profesionálně vyřešit přesně tak jak jsou piloti cvičeni a pravidelně také přezkušováni.

No poškození od ptáka se samozřejmě liší podle velikosti ptáka, rychlosti letu a samozřejmě místa kde letadlo zasáhl. Osobně jsem měl zásah ptákem do motoru asi před rokem v Praze a jelikož nedošlo u motoru k jakékoli nesrovnalosti tak jsme také pokračovali v letu do Londýna, kde proběhla kontrola. Zbytky ptáka jsme nalezli, ale jinak byl motor v pořádku.
V Ostravě došlo asi k většímu poškození a posádka motor vypnula podle mých informací z důvodů vysokých vibrací (což je připoškození více lopatek pochopitelné). Letadlo je při letu na jeden motor plně kontrolovatelné a lze provádět zatáčky na obě strany. Asymetrii lze kompenzovat směrovkou a velikost výchylky je závislá na výkonu motoru. Dostup je samozřejmě omezen. Rozhodnutí letět do Prahy je podle mě správné ať už z důvodu vylétání paliva tak z důvodu delší dráhy a lepšího vybavení v Praze.


Night fly
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3039
Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Katastrofa letu do Hugrády!!!

Příspěvek od Night fly »

gaspi píše:Název katastrofa mě trochu překvapil, protože podle mého názoru k žádné katastrofě naštěstí nedošlo a spíše by se to hodilo ke zprávám na nově.


Kdybys ten thread cetl poradne od zacatku (zejmena 1., 3. a 5.prispevek), pochopil bys...

euroflyer
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1480
Registrován: 08. 05. 2007, 21:10
Stav: Offline

Re: Katastrofa letu do Hugrády!!!

Příspěvek od euroflyer »

gaspi píše: Rozhodnutí letět do Prahy je podle mě správné ať už z důvodu vylétání paliva tak z důvodu delší dráhy a lepšího vybavení v Praze.

není dráha v ostravě delší, než v praze? tím se přeci mošnov stále chlubí, ne?-)

dell
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1243
Registrován: 17. 11. 2006, 23:07
Stav: Offline

Re: Katastrofa letu do Hugrády!!!

Příspěvek od dell »

michalp píše:nemáte někdo záznam ATC komunikace? nebo alespoň jak to teoreticky vypadá, co pilot, co říz. let provozu...


začlo to z věže asi tak :čsa 6708, z pravého motoru vám vyšlehl plamen, všechno v pořádku? :D pak kapitán ohlasil vibrace na motoru, stahnul motor na volnoběh a přes neustále rostoucí teploty cca za 3minuty ho posádka byla nucena vypnout uplně a v té chvili vyhlasili MAY DAY..ATC zjištovala počet pasažérů, množství paliva na palubě a zda je v letounu i nějaké nebezpečné zboží..

adamickm
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 113
Registrován: 06. 02. 2006, 18:51
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Katastrofa letu do Hugrády!!!

Příspěvek od adamickm »

:D Se divim ze nekdo jeste nevymyslel teorii "kdy byl motor poskozen byvalymi pracovniky aerolinek kteri ted pracuji pro jednu nejmenovanou firmu na udrzbu letadel v OSR" :D A zrovna jukam ze fotky motoru akorat ukazala nova ve zpravach,ze by si nekdo z CSA trosku privydelal? :D Bylo dobre stat u toho motoru a diskutovat o tom jak to zase nova nafoukne a poslouchat ostatni jedince motajici se okolo se zurivym cvakanim spouste fotaku a mobilu a nadavat na to ze jiste nejaka mrcha to televizi praskne i s fotkama :D Ale tedy opravdu i podle fotek jsem dlouho od ptaka takhle poskozeny motor nevidel a vibrace tedy musely byt pekne kdyz prasklo i usti od pneumatickeho potrubi na starteru.


n550mw
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 12. 01. 2008, 18:51
Bydliště: LKPR
Stav: Offline

Re: Katastrofa letu do Hugrády!!!

Příspěvek od n550mw »


gaspi
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 10. 09. 2008, 11:18
Stav: Offline

Re: Katastrofa letu do Hugrády!!!

Příspěvek od gaspi »

euroflyer píše:
gaspi píše: Rozhodnutí letět do Prahy je podle mě správné ať už z důvodu vylétání paliva tak z důvodu delší dráhy a lepšího vybavení v Praze.

není dráha v ostravě delší, než v praze? tím se přeci mošnov stále chlubí, ne?-)

Dráha 24 v Praze má délku 3715m a v Ostravě dráha 22 má délku 3500 metrů. Praha má také vyšší kategorii pro záchranné a požární služby (Ostrava kategorie 6 a Praha 9).

euroflyer
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1480
Registrován: 08. 05. 2007, 21:10
Stav: Offline

Re: Katastrofa letu do Hugrády!!!

Příspěvek od euroflyer »

gaspi píše:
euroflyer píše:
gaspi píše: Rozhodnutí letět do Prahy je podle mě správné ať už z důvodu vylétání paliva tak z důvodu delší dráhy a lepšího vybavení v Praze.

není dráha v ostravě delší, než v praze? tím se přeci mošnov stále chlubí, ne?-)

Dráha 24 v Praze má délku 3715m a v Ostravě dráha 22 má délku 3500 metrů. Praha má také vyšší kategorii pro záchranné a požární služby (Ostrava kategorie 6 a Praha 9).

díky za info, tuhle machrovskou info o ostravě jsem tu jen někdy zachytil:-)

euroflyer
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1480
Registrován: 08. 05. 2007, 21:10
Stav: Offline

Re: Katastrofa letu do Hugrády!!!

Příspěvek od euroflyer »

gaspi píše:
euroflyer píše:
gaspi píše: Rozhodnutí letět do Prahy je podle mě správné ať už z důvodu vylétání paliva tak z důvodu delší dráhy a lepšího vybavení v Praze.

není dráha v ostravě delší, než v praze? tím se přeci mošnov stále chlubí, ne?-)

Dráha 24 v Praze má délku 3715m a v Ostravě dráha 22 má délku 3500 metrů. Praha má také vyšší kategorii pro záchranné a požární služby (Ostrava kategorie 6 a Praha 9).

díky za info, tuhle machrovskou info o ostravě jsem tu jen někdy zachytil:-)

persona
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2130
Registrován: 24. 05. 2008, 12:26
Bydliště: BRQ
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Katastrofa letu do Hugrády!!!

Příspěvek od persona »

opravte prosím případně mýtus, který jsem kdysi kdesi viděl v TV, ale tam tvrdili, že letiště právě z důvodu ochrany před ptactvem "zaměstnávají" dravé ptáky (sokoly), kteří nedovolí, aby se stávaly podobné situace a menší ptactvo vychytávají :D děkuji předem

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Katastrofa letu do Hugrády!!!

Příspěvek od HighFlyer »

persona píše:opravte prosím případně mýtus, který jsem kdysi kdesi viděl v TV, ale tam tvrdili, že letiště právě z důvodu ochrany před ptactvem "zaměstnávají" dravé ptáky (sokoly), kteří nedovolí, aby se stávaly podobné situace a menší ptactvo vychytávají :D děkuji předem

Ano, na letistich se chovaji dravi ptaci, ale mensi ptactvo "nevychytavaji", ale jen vyhaneji. Chrani si teritorium. A ocividne to nestihaji uplne stoprocentne :)

františek dobrota
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 580
Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
Stav: Offline

Re: Katastrofa letu do Hugrády!!!

Příspěvek od františek dobrota »

to vitezslav: ano sázel... :)
po zveřejnění fotek už víš i proč..já tedy na fanu nikdy nic takového na vlastní oči neviděl, nicméně najdou se i horší..třeba tady:
http://video.msn.com/video.aspx?mkt=en- ... 21e44ca1c1


Odpovědět