Katastrofa letu do Hugrády!!!
Re: Katastrofa letu do Hugrády!!!
Název katastrofa mě trochu překvapil, protože podle mého názoru k žádné katastrofě naštěstí nedošlo a spíše by se to hodilo ke zprávám na nově. Šlo asi o vážný incident, který se podařilo profesionálně vyřešit přesně tak jak jsou piloti cvičeni a pravidelně také přezkušováni.
No poškození od ptáka se samozřejmě liší podle velikosti ptáka, rychlosti letu a samozřejmě místa kde letadlo zasáhl. Osobně jsem měl zásah ptákem do motoru asi před rokem v Praze a jelikož nedošlo u motoru k jakékoli nesrovnalosti tak jsme také pokračovali v letu do Londýna, kde proběhla kontrola. Zbytky ptáka jsme nalezli, ale jinak byl motor v pořádku.
V Ostravě došlo asi k většímu poškození a posádka motor vypnula podle mých informací z důvodů vysokých vibrací (což je připoškození více lopatek pochopitelné). Letadlo je při letu na jeden motor plně kontrolovatelné a lze provádět zatáčky na obě strany. Asymetrii lze kompenzovat směrovkou a velikost výchylky je závislá na výkonu motoru. Dostup je samozřejmě omezen. Rozhodnutí letět do Prahy je podle mě správné ať už z důvodu vylétání paliva tak z důvodu delší dráhy a lepšího vybavení v Praze.
No poškození od ptáka se samozřejmě liší podle velikosti ptáka, rychlosti letu a samozřejmě místa kde letadlo zasáhl. Osobně jsem měl zásah ptákem do motoru asi před rokem v Praze a jelikož nedošlo u motoru k jakékoli nesrovnalosti tak jsme také pokračovali v letu do Londýna, kde proběhla kontrola. Zbytky ptáka jsme nalezli, ale jinak byl motor v pořádku.
V Ostravě došlo asi k většímu poškození a posádka motor vypnula podle mých informací z důvodů vysokých vibrací (což je připoškození více lopatek pochopitelné). Letadlo je při letu na jeden motor plně kontrolovatelné a lze provádět zatáčky na obě strany. Asymetrii lze kompenzovat směrovkou a velikost výchylky je závislá na výkonu motoru. Dostup je samozřejmě omezen. Rozhodnutí letět do Prahy je podle mě správné ať už z důvodu vylétání paliva tak z důvodu delší dráhy a lepšího vybavení v Praze.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3039
- Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Katastrofa letu do Hugrády!!!
gaspi píše:Název katastrofa mě trochu překvapil, protože podle mého názoru k žádné katastrofě naštěstí nedošlo a spíše by se to hodilo ke zprávám na nově.
Kdybys ten thread cetl poradne od zacatku (zejmena 1., 3. a 5.prispevek), pochopil bys...
Re: Katastrofa letu do Hugrády!!!
gaspi píše: Rozhodnutí letět do Prahy je podle mě správné ať už z důvodu vylétání paliva tak z důvodu delší dráhy a lepšího vybavení v Praze.
není dráha v ostravě delší, než v praze? tím se přeci mošnov stále chlubí, ne?-)
Re: Katastrofa letu do Hugrády!!!
michalp píše:nemáte někdo záznam ATC komunikace? nebo alespoň jak to teoreticky vypadá, co pilot, co říz. let provozu...
začlo to z věže asi tak :čsa 6708, z pravého motoru vám vyšlehl plamen, všechno v pořádku? pak kapitán ohlasil vibrace na motoru, stahnul motor na volnoběh a přes neustále rostoucí teploty cca za 3minuty ho posádka byla nucena vypnout uplně a v té chvili vyhlasili MAY DAY..ATC zjištovala počet pasažérů, množství paliva na palubě a zda je v letounu i nějaké nebezpečné zboží..
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 113
- Registrován: 06. 02. 2006, 18:51
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Katastrofa letu do Hugrády!!!
Se divim ze nekdo jeste nevymyslel teorii "kdy byl motor poskozen byvalymi pracovniky aerolinek kteri ted pracuji pro jednu nejmenovanou firmu na udrzbu letadel v OSR" A zrovna jukam ze fotky motoru akorat ukazala nova ve zpravach,ze by si nekdo z CSA trosku privydelal? Bylo dobre stat u toho motoru a diskutovat o tom jak to zase nova nafoukne a poslouchat ostatni jedince motajici se okolo se zurivym cvakanim spouste fotaku a mobilu a nadavat na to ze jiste nejaka mrcha to televizi praskne i s fotkama Ale tedy opravdu i podle fotek jsem dlouho od ptaka takhle poskozeny motor nevidel a vibrace tedy musely byt pekne kdyz prasklo i usti od pneumatickeho potrubi na starteru.
Re: Katastrofa letu do Hugrády!!!
euroflyer píše:gaspi píše: Rozhodnutí letět do Prahy je podle mě správné ať už z důvodu vylétání paliva tak z důvodu delší dráhy a lepšího vybavení v Praze.
není dráha v ostravě delší, než v praze? tím se přeci mošnov stále chlubí, ne?-)
Dráha 24 v Praze má délku 3715m a v Ostravě dráha 22 má délku 3500 metrů. Praha má také vyšší kategorii pro záchranné a požární služby (Ostrava kategorie 6 a Praha 9).
Re: Katastrofa letu do Hugrády!!!
gaspi píše:euroflyer píše:gaspi píše: Rozhodnutí letět do Prahy je podle mě správné ať už z důvodu vylétání paliva tak z důvodu delší dráhy a lepšího vybavení v Praze.
není dráha v ostravě delší, než v praze? tím se přeci mošnov stále chlubí, ne?-)
Dráha 24 v Praze má délku 3715m a v Ostravě dráha 22 má délku 3500 metrů. Praha má také vyšší kategorii pro záchranné a požární služby (Ostrava kategorie 6 a Praha 9).
díky za info, tuhle machrovskou info o ostravě jsem tu jen někdy zachytil:-)
Re: Katastrofa letu do Hugrády!!!
gaspi píše:euroflyer píše:gaspi píše: Rozhodnutí letět do Prahy je podle mě správné ať už z důvodu vylétání paliva tak z důvodu delší dráhy a lepšího vybavení v Praze.
není dráha v ostravě delší, než v praze? tím se přeci mošnov stále chlubí, ne?-)
Dráha 24 v Praze má délku 3715m a v Ostravě dráha 22 má délku 3500 metrů. Praha má také vyšší kategorii pro záchranné a požární služby (Ostrava kategorie 6 a Praha 9).
díky za info, tuhle machrovskou info o ostravě jsem tu jen někdy zachytil:-)
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2130
- Registrován: 24. 05. 2008, 12:26
- Bydliště: BRQ
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Katastrofa letu do Hugrády!!!
opravte prosím případně mýtus, který jsem kdysi kdesi viděl v TV, ale tam tvrdili, že letiště právě z důvodu ochrany před ptactvem "zaměstnávají" dravé ptáky (sokoly), kteří nedovolí, aby se stávaly podobné situace a menší ptactvo vychytávají děkuji předem
-
- Kapitán
- Příspěvky: 4077
- Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Katastrofa letu do Hugrády!!!
persona píše:opravte prosím případně mýtus, který jsem kdysi kdesi viděl v TV, ale tam tvrdili, že letiště právě z důvodu ochrany před ptactvem "zaměstnávají" dravé ptáky (sokoly), kteří nedovolí, aby se stávaly podobné situace a menší ptactvo vychytávají :D děkuji předem
Ano, na letistich se chovaji dravi ptaci, ale mensi ptactvo "nevychytavaji", ale jen vyhaneji. Chrani si teritorium. A ocividne to nestihaji uplne stoprocentne :)
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 580
- Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
- Stav: Offline
Re: Katastrofa letu do Hugrády!!!
to vitezslav: ano sázel...
po zveřejnění fotek už víš i proč..já tedy na fanu nikdy nic takového na vlastní oči neviděl, nicméně najdou se i horší..třeba tady:
http://video.msn.com/video.aspx?mkt=en- ... 21e44ca1c1
po zveřejnění fotek už víš i proč..já tedy na fanu nikdy nic takového na vlastní oči neviděl, nicméně najdou se i horší..třeba tady:
http://video.msn.com/video.aspx?mkt=en- ... 21e44ca1c1