Nedoručená zavazadla
Nedoručená zavazadla
chtel bych se zeptat, jak je to s odskodnenim pri pozdnim dorucenim zavazadel a po jake dobe se povazuji za ztracena a jak je to s odskodnenim pote. Diky
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 502
- Registrován: 20. 08. 2006, 23:43
- Bydliště: Praha
- Stav: Offline
pro zacatek u kazde spolecnosti se podminky mohou v detailech lisit...
Ale u CSA AF AZ co ja vim tak ve strucnosti narok na kompenzaci nastava po 24h respektive po prvni noci bez zavazadla.. Vetsinou je rozdil jestli je pap residentem nebo ne.. Rozumej jestli se nachazi "doma" nebo ne.. predpoklada se jestli nic u sebe nema a potrebuje takzvane 1st necesicities... (kartacek na zuby nejakou kosmetiku neco malo obleceni a jine) to se pak proplaci na zaklade uctenek kdyz na miste reklamace rovnou neobdrzi tzv 1st nec kit.. paklize ne vetsinou je informovan o proplaceni 50-100euro na zaklade uctenek a po zduvodneni ze to a to mi bylo treba.. se muze kompenzovat i vic. Resi se induvidualne... Paklize je rezidentem ("doma") tak logicky narok na kompenzovani 1st nec odpada..jinak plati ze pasazer ma narok aby mu bylo zavazadlo doruceno az tam kam potrebuje.. ( priletim na CDG pokracuji do TLS pak do GVA zkratka se dohodnu a udam aktual¨ni temporary adresu ktera se muze aktualizovat dle toho kde sem a kam takove zavazadlo potrebuji dorucit... ) Mene prijemna okolnost je kdyz se takove zavazadlo nenajde ani do 21 dnu po takzvanem secondary reserche ( jiz ne podle externiho popisu bag = label OK123456 plus typ barva atd.. ale podle sepsaneho obsahu zavazadla..) pak nastava kompenzace jak za 1st necesities tak za zavazadlo same stejne jako obsahu.. ve vetsine pripadu je max castka tzv 1000 SDR cca 1000 euro... z ktere se odecitaji ruzne amortizace soucasti obsahu stejne jako zavazadla sameho.. zase nejlepe dolozit uctenkami nebo mistopreznym prohlasenim...
Ke kompenzaci je nutne mit tag zavazadla kopii obcanky pasu a boarding pas a je dobre rovnou pripsat IBAN a jmeno s podpisem drzitele uctu...
Kdyby se pak takove zavazadlo naslo - vyhledavani myslim pokracuje dalsi rok nez se ukonci... ma pap pravo bud chtit jeho doreceni ale vraci castku kterou byl kompenzovan (nemysli se tim 1st nec kit ) nebo si tu castku nechava a zavazadlo se jiz nevraci...
Ohledne poskozeneho bag nebo i content / vykradeneho je nutne nahlasit ihned na letisti nebo max do 7 dnu od priletu.. Oprava / kompenzace nastava neprodlene..
Jinak cas od zacatku kompenzace do odsouhlaseni castky by nemel prekrocit 28 dni - penizky ¨na ucet pak max do dalsich 14 dni..
Juj nejak sem se rozepsal..
Jinak ohledne vyhledavani zavazadla u CSA ze dozvite vice na
http://www.csa.cz/cs/portal/passengers/ ... _claim.htm
jestlize mate PIR ( passenger irregularity report muzete rovnou zjistit aktualni novinky o vyhledavani na) :
http://www.csa.cz/cs/portal/online_serv ... uggage.htm
s pozdravem a pranim co nejmene opozdenych bygs dubaf ( jinak to znamena zacatek piru bagu AF z DUB
Ale u CSA AF AZ co ja vim tak ve strucnosti narok na kompenzaci nastava po 24h respektive po prvni noci bez zavazadla.. Vetsinou je rozdil jestli je pap residentem nebo ne.. Rozumej jestli se nachazi "doma" nebo ne.. predpoklada se jestli nic u sebe nema a potrebuje takzvane 1st necesicities... (kartacek na zuby nejakou kosmetiku neco malo obleceni a jine) to se pak proplaci na zaklade uctenek kdyz na miste reklamace rovnou neobdrzi tzv 1st nec kit.. paklize ne vetsinou je informovan o proplaceni 50-100euro na zaklade uctenek a po zduvodneni ze to a to mi bylo treba.. se muze kompenzovat i vic. Resi se induvidualne... Paklize je rezidentem ("doma") tak logicky narok na kompenzovani 1st nec odpada..jinak plati ze pasazer ma narok aby mu bylo zavazadlo doruceno az tam kam potrebuje.. ( priletim na CDG pokracuji do TLS pak do GVA zkratka se dohodnu a udam aktual¨ni temporary adresu ktera se muze aktualizovat dle toho kde sem a kam takove zavazadlo potrebuji dorucit... ) Mene prijemna okolnost je kdyz se takove zavazadlo nenajde ani do 21 dnu po takzvanem secondary reserche ( jiz ne podle externiho popisu bag = label OK123456 plus typ barva atd.. ale podle sepsaneho obsahu zavazadla..) pak nastava kompenzace jak za 1st necesities tak za zavazadlo same stejne jako obsahu.. ve vetsine pripadu je max castka tzv 1000 SDR cca 1000 euro... z ktere se odecitaji ruzne amortizace soucasti obsahu stejne jako zavazadla sameho.. zase nejlepe dolozit uctenkami nebo mistopreznym prohlasenim...
Ke kompenzaci je nutne mit tag zavazadla kopii obcanky pasu a boarding pas a je dobre rovnou pripsat IBAN a jmeno s podpisem drzitele uctu...
Kdyby se pak takove zavazadlo naslo - vyhledavani myslim pokracuje dalsi rok nez se ukonci... ma pap pravo bud chtit jeho doreceni ale vraci castku kterou byl kompenzovan (nemysli se tim 1st nec kit ) nebo si tu castku nechava a zavazadlo se jiz nevraci...
Ohledne poskozeneho bag nebo i content / vykradeneho je nutne nahlasit ihned na letisti nebo max do 7 dnu od priletu.. Oprava / kompenzace nastava neprodlene..
Jinak cas od zacatku kompenzace do odsouhlaseni castky by nemel prekrocit 28 dni - penizky ¨na ucet pak max do dalsich 14 dni..
Juj nejak sem se rozepsal..
Jinak ohledne vyhledavani zavazadla u CSA ze dozvite vice na
http://www.csa.cz/cs/portal/passengers/ ... _claim.htm
jestlize mate PIR ( passenger irregularity report muzete rovnou zjistit aktualni novinky o vyhledavani na) :
http://www.csa.cz/cs/portal/online_serv ... uggage.htm
s pozdravem a pranim co nejmene opozdenych bygs dubaf ( jinak to znamena zacatek piru bagu AF z DUB
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 431
- Registrován: 15. 08. 2006, 06:12
- Pohlaví: muž
- Bydliště: PRG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Nedoručená zavazadla
Ahoj tak jsem přiletěl ve čtvrtek ráno. Zavazadlo nedorazilo a pořád ho nenašli
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 162
- Registrován: 17. 11. 2008, 21:25
- Oblíbené typy letadel: a380
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Ostrava
- Stav: Offline
Re: Nedoručená zavazadla
tak to je kec učsa ztratili mi zavazadla z frankfurtu do prahy a pak mi je doručili po 3 dnech zničená roztrhana kufr vymenili a 2 opravili ale s nahradou za vykradeni to došlo až k soudu neuznali to a až právník zažaloval tak rycjle otočili a poslali penize ale trvalo to asi 4 mesice
Re: Nedoručená zavazadla
ragbysta píše:tak to je kec učsa .....
polonia is back ?
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 431
- Registrován: 15. 08. 2006, 06:12
- Pohlaví: muž
- Bydliště: PRG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Nedoručená zavazadla
Dorazilo až v utery
-
- Vedoucí kabiny
- Příspěvky: 961
- Registrován: 05. 01. 2008, 21:30
- Oblíbené typy letadel: Airbus A320, Airbus A380, Airbus A330
Canadair CRJ900, ULL Zephyr :) - Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Nedoručená zavazadla
ragbysta píše:tak to je kec učsa ztratili mi zavazadla z frankfurtu do prahy a pak mi je doručili po 3 dnech zničená roztrhana kufr vymenili a 2 opravili ale s nahradou za vykradeni to došlo až k soudu neuznali to a až právník zažaloval tak rycjle otočili a poslali penize ale trvalo to asi 4 mesice
Vítám hotentota na tomto fóru
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5912
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Nedoručená zavazadla
Mírně off topic, protože se netýká ČSA, ale obecně:
Co když ztratím útržek tagu? Jsem totálně namydlený a pokud se aerolinka rozhodne, že mě kvůli tomu potopí, tak mám prostě smůlu?
Stalo se mi toto: check-in agentka mi nalepila útržky tagů nikoli na itinerář, ale na pas. Neměl jsem právě čas si to přelepit a ani mi v tu chvíli nedošlo, že pas je trošku antiadhezivní. Pas prošel několika rukama sekuriťáků a když jsem se dostal do gatu, jeden ze dvou tagů chyběl. Tak jsem si 10 hodin říkal, co bude, až zrovna ten jeden kufr nebude.
Co když ztratím útržek tagu? Jsem totálně namydlený a pokud se aerolinka rozhodne, že mě kvůli tomu potopí, tak mám prostě smůlu?
Stalo se mi toto: check-in agentka mi nalepila útržky tagů nikoli na itinerář, ale na pas. Neměl jsem právě čas si to přelepit a ani mi v tu chvíli nedošlo, že pas je trošku antiadhezivní. Pas prošel několika rukama sekuriťáků a když jsem se dostal do gatu, jeden ze dvou tagů chyběl. Tak jsem si 10 hodin říkal, co bude, až zrovna ten jeden kufr nebude.
Re: Nedoručená zavazadla
Mne se jednou stalo, ze jsem si nalepil utrzek kamsi a pak ho po pristani na reklamacich v Praze u CSA nemohl najit. Rekl jsem, ze jsem ten a ten a mam nejake zavazadlo, ktere nedorazilo. Standardne mi vyrobili papir na reklamaci zavazadel s tim, ze kdyby se zavazadlo ztratilo uplne, mel bych ho najit nebo napsat cestny prohlaseni.
Utrzek od kuftu jsem nasel az doma, kufr mi druhy den privezli.
Utrzek od kuftu jsem nasel az doma, kufr mi druhy den privezli.
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 491
- Registrován: 19. 06. 2006, 20:03
- Bydliště: PRG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Nedoručená zavazadla
Sepsat protokol bez utrzku se da, ale z odbavovaciho systemu neni problem dohledat jestli dotycnej kufr mel a s jakym tagovym cislem. Bohuzel k temhle informacim reklamace nemaj vzdycky primo pristup, ale v destinaci, odkud kufr priletel o tom zaznam bejt musi. Stejne tak pri poskozeni je to moznost jak overit, jestli kufr nebyl odbavenej uz rozbitej jako limited release.
Re: Nedoručená zavazadla
Netýká se to přímo ČSA, ale nechci zakládat nové téma.
Pokud např přiletím s AirAsia na STN, nedoručí mi kufr a já za 5 hodin odlétám s Easyjetem do Prahy, má AirAsia povinnost, doručit mi kufr až domů?
Stejně tak jakákoliv jiná lowcost při přestupu někde v Evropě po nedoručení bagáže posílá kufry až domů?
Zajímá mě to hlavně z hlediska, když třeba AirAsia do ČR vůbec nelétá, tzn nemůže to poslat vlastním letadlem.
Pokud např přiletím s AirAsia na STN, nedoručí mi kufr a já za 5 hodin odlétám s Easyjetem do Prahy, má AirAsia povinnost, doručit mi kufr až domů?
Stejně tak jakákoliv jiná lowcost při přestupu někde v Evropě po nedoručení bagáže posílá kufry až domů?
Zajímá mě to hlavně z hlediska, když třeba AirAsia do ČR vůbec nelétá, tzn nemůže to poslat vlastním letadlem.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 4080
- Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Nedoručená zavazadla
lukaskr píše:1) Pokud např přiletím s AirAsia na STN, nedoručí mi kufr a já za 5 hodin odlétám s Easyjetem do Prahy, má AirAsia povinnost, doručit mi kufr až domů?
2) Stejně tak jakákoliv jiná lowcost při přestupu někde v Evropě po nedoručení bagáže posílá kufry až domů?
1) ne
2) ne