Kdo zprivatizuje ČSA?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět

Kdo se podle vás stane novým vlastníkem ČSA po privatizaci?

AF-KLM
43
29%
Lufthansa
9
6%
Aeroflot
42
29%
PPF
33
22%
British Airways
6
4%
Jiná letecká společnost (prosím, napište níže, která)
14
10%
 
Celkem hlasů: 147

kilgore
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 120
Registrován: 13. 02. 2005, 18:45
Stav: Offline

Re: Kdo zprivatizuje ČSA?

Příspěvek od kilgore »

Z meho laickeho pohledu by LH mohla mit zajem o CSA prave kvuli tomu trhu. Vemte si, ze by vykopila sice malou, ale aerolinku ze Skyteamu. V Praze uz ted bojuji proti cenam OK/AF/KL a to jak na evropskych, tak i na dalkovych letech. No a pote, co maji Swiss, AUA a prakticky i LOT, by jim spadlo do klina jeste OK a tim padem Ceska Republika a uprimne receno i Slovensko. Nebezpeci ovsem je, ze by se vytvoril uz dost velky Lufthansaland a tim padem by asi ceny spis stouply.


Dachen
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 823
Registrován: 26. 11. 2004, 13:55
Stav: Offline

Re: Kdo zprivatizuje ČSA?

Příspěvek od Dachen »

kilgore píše:Z meho laickeho pohledu by LH mohla mit zajem o CSA prave kvuli tomu trhu. Vemte si, ze by vykopila sice malou, ale aerolinku ze Skyteamu. V Praze uz ted bojuji proti cenam OK/AF/KL a to jak na evropskych, tak i na dalkovych letech. No a pote, co maji Swiss, AUA a prakticky i LOT, by jim spadlo do klina jeste OK a tim padem Ceska Republika a uprimne receno i Slovensko. Nebezpeci ovsem je, ze by se vytvoril uz dost velky Lufthansaland a tim padem by asi ceny spis stouply.


Myslim, ze uz znacnou cast trhu v CR maji obsazenou. A to malo, co by jim CSA mohly nabidnout nestoji za namahu a vynalozene penize. Co zajimaveho krome bandy sebestrednych pilotu muze CSA nabidnout?

Nekde jsem cetl, ze o LOT zajem nemaji. Ty jsou jeste v horsim stavu nez CSA a polsky trh ma LH dost dobre pokryty. Koupe OS je dost ohrozena obstrukcemi z EU. Pro LH existuje v Evrope spousta jinych mnohem zajimavejsich spolecnosti nez OK - nedavno koupene BMI, probihajici koupe Brussels Airlines a OS ci uz mnou zminene SAS, kde maji take probihat nejaka jednani. A LH ma mit akvizicni zajem i mimo Evropu... Fakt to na OK nevidim, ale nechme se prekvapit... :)

Poly
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 369
Registrován: 18. 12. 2006, 12:08
Oblíbené typy letadel: B747-400, B777-300, A330-300, A340-600
Stav: Offline

Re: Kdo zprivatizuje ČSA?

Příspěvek od Poly »

Já si myslím, že daleko zajímavější by byly ČSA pro BA než pro LH. Tady tu střední Evropu má LH dobře pokrytou a navíc má obrovský zájem o OS. Pro BA by to bylo určitě výhodnější, jednak by jim dle mého určitě vzrostl počet pasažérů, neboť v současné době využívají více služeb AF-KLM, (čistě můj názor), a tak by si je hezky mohly stáhnout. Jenže, BA téměř jistě nebudou mít o ČSA zájem, protože v takovém stavu, v jakém ČSA jsou, mohou chtít koupit ČSA snad jen Rusové.

Co se týče AF-KLM či LH, tak bych se obával toho, že by se vytvořila vcelku velká korporace, což by taky znamenalo nárust cen letenek.

Myslím si, že by bylo pro ČSA výhodné, kdyby je získaly třeba takoví KE nebo např. SQ. Pokud mě paměť neklame, tak KE měly jednu dobu o ČSA zájem. Co se týče SQ, tak tam to je utopie, ti zájem mít určitě nebudou.

Jak říkám, jako přínos bych teda viděl, kdyby privatizaci vyhrály BA či KE. Jde o můj názor, tak doufám, že mě zde neukamenujete.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5911
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Kdo zprivatizuje ČSA?

Příspěvek od Globik »

Dachen píše:polsky trh ma LH dost dobre pokryty

Třeba po tomto incidentu nastane bojkot :D
http://www.novinky.cz/clanek/161245-pol ... tusku.html

j.ree
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1995
Registrován: 17. 04. 2007, 19:22
Oblíbené typy letadel: A318, A330-300, ATR42
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Kdo zprivatizuje ČSA?

Příspěvek od j.ree »

A co treba Delta? Ta by nechtela?


vitezslav
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2464
Registrován: 06. 01. 2005, 13:33
Stav: Offline

Re: Kdo zprivatizuje ČSA?

Příspěvek od vitezslav »

Mě prosím taky neukamenujte - můj názor je, že pokud tím někdo nesleduje jakýsi prestižní cíl /české společnosti/ nebo politický zájem /Rusko/, je z čistě ekonomického hlediska 5miliard za PĚT vlastních postarších letadel, děravou síť po Evropě a přezaměstnanou státní společnost vysloveně prodělečná investice. Neustále se tu mluví o KE a SQ, ale já tedy zatím nepřišel ani na jedno důležité pozitivum, které by koupě ČSA asijské společnosti přinesla.

euroflyer
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1480
Registrován: 08. 05. 2007, 21:10
Stav: Offline

Re: Kdo zprivatizuje ČSA?

Příspěvek od euroflyer »

můj tip je, že soutěž bude zrušena, protože přijdou strašně nízké nabídky:-)

Poly
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 369
Registrován: 18. 12. 2006, 12:08
Oblíbené typy letadel: B747-400, B777-300, A330-300, A340-600
Stav: Offline

Re: Kdo zprivatizuje ČSA?

Příspěvek od Poly »

Ano, mě osobně taky přijde ta cena vysoká. Ono nejde ani tak o jméno, ale spíše bych řekl, že o trh.

Čistě teoreticky, kdybych si měl vybrat, utratit 5 mld za ČSA, nebo založit čistě novou leteckou společnost, tak raději zakládám novou leteckou společnost.

Přínos asijské společnosti bych viděl v tom, že by se, dle mého názoru, zvýšil počet pasažérů. KE by třeba zavedly denní frekvenci a stahovaly by pomocí ČSA pasažéry odjinud. To je čistě moje úvaha, ale problém je stejně v tom, že min. 51 % musí být v držení společnosti, která má sídlo na území EU.

Pilgrim
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 727
Registrován: 13. 09. 2005, 12:37
Stav: Offline

Re: Kdo zprivatizuje ČSA?

Příspěvek od Pilgrim »

Přínos asijské společnosti bych viděl v tom, že by se, dle mého názoru, zvýšil počet pasažérů. KE by třeba zavedly denní frekvenci a stahovaly by pomocí ČSA pasažéry odjinud. To je čistě moje úvaha, ale problém je stejně v tom, že min. 51 % musí být v držení společnosti, která má sídlo na území EU.


To jistě, ale to je přínos pro ČSA, jaký by byl ale přínos pro asijce? KE si pohodlně olítají, co v Evropě potřebují, ČSA (a i KLM a AF) jim letadla plní stejně, tak proč by měli někoho složitě kupovat...

lojza
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1321
Registrován: 24. 06. 2003, 22:09
Stav: Offline

Re: Kdo zprivatizuje ČSA?

Příspěvek od lojza »

Takze pro koho by CSA byly prinosne? K memu udiveni vychazi jenom snad Aeroflot, pro vsechny ostatni by CSA byly jen slepym strevem.Bohuzel :oops: Proc vkladat do letecke spolecnosti pred financnim krachem a silnymi odbory nejake penize a nadeje :?: Umi na to nekdo odpoveded? :oops: Myslim, ze neumi nikdo, ani pan Lasak :!: ale on je placen za to, aby odpoved mel, jinak co tam dela :?:

Poly
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 369
Registrován: 18. 12. 2006, 12:08
Oblíbené typy letadel: B747-400, B777-300, A330-300, A340-600
Stav: Offline

Re: Kdo zprivatizuje ČSA?

Příspěvek od Poly »

Pilgrim píše:
Přínos asijské společnosti bych viděl v tom, že by se, dle mého názoru, zvýšil počet pasažérů. KE by třeba zavedly denní frekvenci a stahovaly by pomocí ČSA pasažéry odjinud. To je čistě moje úvaha, ale problém je stejně v tom, že min. 51 % musí být v držení společnosti, která má sídlo na území EU.


To jistě, ale to je přínos pro ČSA, jaký by byl ale přínos pro asijce? KE si pohodlně olítají, co v Evropě potřebují, ČSA (a i KLM a AF) jim letadla plní stejně, tak proč by měli někoho složitě kupovat...


Jasně, ale já to spíše myslel tak, že ostatní společnosti ubírají KE možné pasažéry, protože jak AF, KLM i LH do Soulu lítají, tak v prvé řadě jim jde o vlastní vytíženost letadel. Když vlastně přidají výhodnější letenky pro lidi ze třetích zemí, tak ti raději využijí právě tyto společnosti na úkor KE. Proto by prakticky KE mohly ovlivňovat ceny letenek u ČSA a poskytovat výhodné ceny pro lety do Soulu s tranzitem v Praze. Sice ČSA mají na některých linkách s KE codeshare, ale určitě na spoustě dalších možných trasách. Proto říkám, jde spíše o trh než o společnost samotnou.

františek dobrota
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 580
Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
Stav: Offline

Re: Kdo zprivatizuje ČSA?

Příspěvek od františek dobrota »

euroflyer píše:můj tip je, že soutěž bude zrušena, protože přijdou strašně nízké nabídky:-)


můj tip je že bude zrušena protože nepřijdou žádné... :D

Pilgrim
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 727
Registrován: 13. 09. 2005, 12:37
Stav: Offline

Re: Kdo zprivatizuje ČSA?

Příspěvek od Pilgrim »

Ale přijdou. Bude jen záležet na tom, jestli chtivost privatizačních bonusů bude převažovat nad zdravým rozumem a bude tedy vyhlášeno "ČSA našly spolehlivého partnera a vzhledem ke krizi jsme nemohli počítat s vyšší nabídkou", nebo "doba není dobrá na prodej společnosti".

casiophea
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 194
Registrován: 21. 10. 2007, 23:38
Oblíbené typy letadel: mam rada vsechna letadla:-)...
Pohlaví: žena
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Kdo zprivatizuje ČSA?

Příspěvek od casiophea »

františek dobrota píše:
euroflyer píše:můj tip je, že soutěž bude zrušena, protože přijdou strašně nízké nabídky:-)


můj tip je že bude zrušena protože nepřijdou žádné... :D


myslite??? :) :)
Pilgrim píše:Ale přijdou. Bude jen záležet na tom, jestli chtivost privatizačních bonusů bude převažovat nad zdravým rozumem a bude tedy vyhlášeno "ČSA našly spolehlivého partnera a vzhledem ke krizi jsme nemohli počítat s vyšší nabídkou", nebo "doba není dobrá na prodej společnosti".

souhlas, doba neni prizniva na prodej spolecnosti..

Malvolio
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 992
Registrován: 28. 06. 2007, 21:18
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Kdo zprivatizuje ČSA?

Příspěvek od Malvolio »

kuba.biker píše:Aeroflot=bezpečnostní riziko? :wink:
http://www.letectvi.cz/letectvi/Article66997.html


http://aktualne.centrum.cz/zahranici/evropa/clanek.phtml?id=629527

Tak cestující už vyřešili, teď ještě ty piloty :-)


Odpovědět