Snižování platů v ČSA
Re: Snižování platů v ČSA
Tak mi tu něco nesedí - na jedné staně eng tvrdí,že technici byli jednomyslně proti a na druhé straně tato aktualita! Že by zas nějaký podraz ze strany odborů? Ach jo,jestli bez odborů nakonec nebude líp?
Re: Snižování platů v ČSA
Pavel píše:Aktualita z planes.cz :
26.03.2009 10:52 Odborová organizace leteckých techniků a inženýrů v ČSA (CAAE)
PLS nemyl si to s: Odborova organizacia leteckych mechanikov (OOLM),to je trochu rozdiel.
Re: Snižování platů v ČSA
Colombo píše:Pavel píše:Aktualita z planes.cz :
26.03.2009 10:52 Odborová organizace leteckých techniků a inženýrů v ČSA (CAAE)
PLS nemyl si to s: Odborova organizacia leteckych mechanikov (OOLM),to je trochu rozdiel.
Kolik tam těch odborů máte ?
Nicméně z toho vyplývá, že se snižování (nezvyšování) mezd (propouštění) bude týkat plošně stejně celé firmy, ať jsou to ti nebo ti a nazdar ?
Re: Snižování platů v ČSA
MF DNES píše:Praha - Politici začínají vypouštět první pokusné balónky, kdo by se ve vládě odborníků mohl objevit. Objevují se jména, jako například šéf ČSA Radomír Lašák nebo ekonom Martin Jahn..........
Pánbůh s námi....
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 26
- Registrován: 10. 03. 2008, 22:15
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Kladno
- Stav: Offline
Re: Snižování platů v ČSA
Tady vám dávám jak je to s mechaniky. Tisková zpráva od Odborové organizace leteckých mechaniků
Letečtí mechanici u ČSA a.s. i nadále nesouhlasí se snižováním platů.
Již podruhé v tomto roce svolala výkonná rada odborové organizace leteckých mechaniků valnou hromadu jejímž hlavním tématem byl návrh ČSA na snížení platů na úroveň roku 2008.I s vědomím možného propouštění bylo na základě hlasování rozhodnuto o zamítnutí návrhu vedení společnosti.
Členové OOLM jsou si dobře vědomi citelného poklesu počtu cestujících,oproti loňskému roku a to jak na samotném letišti Praha tak i na palubách letadel ČSA a.s.Také vnímáme čísla na straně výnosů a nákladů, které jsou nám managementem společnosti prezentována a dokážeme pochopit obavy z nadcházejícího roku.Nejsme ovšem ochotni snížit úroveň platů leteckých mechaniků na hodnoty roku 2008, a to především z toho důvodu,že jsme nebyli ze strany vedení ujištěni o tom, zda budou námi uvolněné finanční prostředky dostačující a tím pádem se propouštění vyhneme. Taktéž nejsme profesně schopni přímo ovlivnit obsazenost letů, potažmo hospodářské výsledky ČSA, tudíž si myslíme, že pomyslný míč je na straně viníků současné situace, a to není jen všeobjímající krize. Naším prvořadým úkolem je udržovat flotilu ČSA v letuschopném bezpečném stavu a tudíž jsme přesvědčeni, že i případné propouštění provozních zaměstnanců TÚ je v konečném důsledku pro firmu kontraproduktivní a mohlo by vést i k ohrožení bezpečnosti leteckého provozu.
Možné úspory vidíme v jiných oblastech nákladů, jak jsme již vedení nastínili, a jsme o nich ochotni i nadále jednat.
Celkový postoj lze nejlépe tlumočit z úst mnohých leteckých mechaniků,kteří jsou u ČSA a.s. zaměstnáni někdy celý profesní život:“Za dobu po oficiálním pádu komunismu se zde vystřídalo několik managementů, každý z nich procházel krizemi většími či menšími a většinou, pokud byla řeč o penězích, tak po nás peníze spíše chtěli a když už se rozdělovalo tak na nás zase nezbylo nic než sliby. Jenže žádný z nich tu nebyl dost dlouho na to aby mu na osudu firmy záleželo.A teď když je veškerý majetek prodán a není kam sáhnout pro finance, tak máme být zodpovědni za existenci ČSA svými „pár“ procenty?“
Letečtí mechanici u ČSA a.s. i nadále nesouhlasí se snižováním platů.
Již podruhé v tomto roce svolala výkonná rada odborové organizace leteckých mechaniků valnou hromadu jejímž hlavním tématem byl návrh ČSA na snížení platů na úroveň roku 2008.I s vědomím možného propouštění bylo na základě hlasování rozhodnuto o zamítnutí návrhu vedení společnosti.
Členové OOLM jsou si dobře vědomi citelného poklesu počtu cestujících,oproti loňskému roku a to jak na samotném letišti Praha tak i na palubách letadel ČSA a.s.Také vnímáme čísla na straně výnosů a nákladů, které jsou nám managementem společnosti prezentována a dokážeme pochopit obavy z nadcházejícího roku.Nejsme ovšem ochotni snížit úroveň platů leteckých mechaniků na hodnoty roku 2008, a to především z toho důvodu,že jsme nebyli ze strany vedení ujištěni o tom, zda budou námi uvolněné finanční prostředky dostačující a tím pádem se propouštění vyhneme. Taktéž nejsme profesně schopni přímo ovlivnit obsazenost letů, potažmo hospodářské výsledky ČSA, tudíž si myslíme, že pomyslný míč je na straně viníků současné situace, a to není jen všeobjímající krize. Naším prvořadým úkolem je udržovat flotilu ČSA v letuschopném bezpečném stavu a tudíž jsme přesvědčeni, že i případné propouštění provozních zaměstnanců TÚ je v konečném důsledku pro firmu kontraproduktivní a mohlo by vést i k ohrožení bezpečnosti leteckého provozu.
Možné úspory vidíme v jiných oblastech nákladů, jak jsme již vedení nastínili, a jsme o nich ochotni i nadále jednat.
Celkový postoj lze nejlépe tlumočit z úst mnohých leteckých mechaniků,kteří jsou u ČSA a.s. zaměstnáni někdy celý profesní život:“Za dobu po oficiálním pádu komunismu se zde vystřídalo několik managementů, každý z nich procházel krizemi většími či menšími a většinou, pokud byla řeč o penězích, tak po nás peníze spíše chtěli a když už se rozdělovalo tak na nás zase nezbylo nic než sliby. Jenže žádný z nich tu nebyl dost dlouho na to aby mu na osudu firmy záleželo.A teď když je veškerý majetek prodán a není kam sáhnout pro finance, tak máme být zodpovědni za existenci ČSA svými „pár“ procenty?“
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 113
- Registrován: 06. 02. 2006, 18:51
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Snižování platů v ČSA
Bry vecer,jen jak jsem tu cetl posledni prispevky tak mam pocit ze opravdu hrube cislo zamestnancu v TU je neco okolo 1500 je to ale hodne hrube a to same v hrubem cisle je neco okolo necelych 600 zamestnancu tvoricich mechaniky a mam pocit ze to jsou jedini z celeho TU kteri od zacatku nesouhlasili se snizovanim mezd tudiž ja bych to cislo 56% co bylo PRO snizeni platu z TU nevidel az tak nepravdive A jeste mam otazku na pana Onduru ze kterych medii vzal tu tiskovou zpravu OOLM nebo zde siri interni zalezitosti? S praním pekneho dne
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1822
- Registrován: 08. 01. 2003, 21:50
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Snižování platů v ČSA
adamickm píše:A jeste mam otazku na pana Onduru ze kterych medii vzal tu tiskovou zpravu OOLM nebo zde siri interni zalezitosti? S praním pekneho dne
Tisková zpráva by měla být logicky věcí veřejnou a ne interní záležitostí, nebo snad ne?
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 113
- Registrován: 06. 02. 2006, 18:51
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Snižování platů v ČSA
Mnoo prave s tim take souhlasim a prave se jen ptam ze ktereho zdroje bych si to mohl precist
Re: Snižování platů v ČSA
adamickm píše:Bry vecer,jen jak jsem tu cetl posledni prispevky tak mam pocit ze opravdu hrube cislo zamestnancu v TU je neco okolo 1500 je to ale hodne hrube a to same v hrubem cisle je neco okolo necelych 600 zamestnancu tvoricich mechaniky a mam pocit ze to jsou jedini z celeho TU kteri od zacatku nesouhlasili se snizovanim mezd tudiž ja bych to cislo 56% co bylo PRO snizeni platu z TU nevidel az tak nepravdive A jeste mam otazku na pana Onduru ze kterych medii vzal tu tiskovou zpravu OOLM nebo zde siri interni zalezitosti? S praním pekneho dne
takhle zprava je k mani na internetovych strankach OOLM
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 113
- Registrován: 06. 02. 2006, 18:51
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Snižování platů v ČSA
Dekuji Lucky
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 26
- Registrován: 10. 03. 2008, 22:15
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Kladno
- Stav: Offline
Re: Snižování platů v ČSA
Lucky píše:adamickm píše:Bry vecer,jen jak jsem tu cetl posledni prispevky tak mam pocit ze opravdu hrube cislo zamestnancu v TU je neco okolo 1500 je to ale hodne hrube a to same v hrubem cisle je neco okolo necelych 600 zamestnancu tvoricich mechaniky a mam pocit ze to jsou jedini z celeho TU kteri od zacatku nesouhlasili se snizovanim mezd tudiž ja bych to cislo 56% co bylo PRO snizeni platu z TU nevidel az tak nepravdive A jeste mam otazku na pana Onduru ze kterych medii vzal tu tiskovou zpravu OOLM nebo zde siri interni zalezitosti? S praním pekneho dne
takhle zprava je k mani na internetovych strankach OOLM
Přesně tak, tato zpráva byla dána na web OOLM, poslaná do ČTK a vedení společnosti, jako odpověď na výzvu zaměstnancům.
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 11
- Registrován: 07. 04. 2009, 22:20
- Stav: Offline
Re: Snižování platů v ČSA
Dobrý večer!
Tak jsem to tu trochu protčetl.Zajimevé názory.A myslím že je dost vidět, že spousta lidi neví, netuší, jak je složité leteckou techniku a byt leteckým mechanikem.Pracuji u ČSA od ukočení školy.Letos to bude 5 let a teď si troufám tvrdit že začínám chápat sve řemeslo!!!!Mám typovky dodělávám průkaz.A pracuji na těžké udržbě.
Je mi celkem jedno kolik ma CC a FC, myslím si své, stejně s tim nic nenadělam a nechci se dohadovat! Maj co si vyřvali. Co mě ovšem štve na podniku na jeho vedeni jejich arogantni přistup k nám k leteckým mechaniku!Hlavně pana lampasáka!Myslím si že toto vedeni je absolutně neschopné vest tuto firmu a jediný co dělají že ji rozprodávaji (vlastní domů) a po lidech jen chtějí aby si utahovali opasky aby měli pro sebe! A všechno to svádějí jen a jen na krizi!
Četl jsem tu něco o přesčasech, jen tak pro zajímavost, pracuji na provoze kde je cca 130 a za první dva měsíce toho to roku měl tento usek 4000 přesčasových hodin!!! Jen já už mám teď skoro 190 přesčasových hodin!A chtějí propouštět, nevím kdo tu praci bude dělat! Hold si zas někdo nakapsuje až se budou lidi nábírat přes Servisis.
Jsem rád že dělám co dělám, že dělám tam kde dělám!!! Mám tam dost kamaradu i z jiných provozu.Ale jak jsem psal više, celý tento dojem kazi ten menegment!!! Mluvil jsem s jednim zástupcem jedné společnosti která k nám letá na revize a řikal, mechanici jsou tu dobří šikovní, bylo vidět že je s prací spokojen, ale sam řikal že vedení stoji za h....!!!
Tak jsem to tu trochu protčetl.Zajimevé názory.A myslím že je dost vidět, že spousta lidi neví, netuší, jak je složité leteckou techniku a byt leteckým mechanikem.Pracuji u ČSA od ukočení školy.Letos to bude 5 let a teď si troufám tvrdit že začínám chápat sve řemeslo!!!!Mám typovky dodělávám průkaz.A pracuji na těžké udržbě.
Je mi celkem jedno kolik ma CC a FC, myslím si své, stejně s tim nic nenadělam a nechci se dohadovat! Maj co si vyřvali. Co mě ovšem štve na podniku na jeho vedeni jejich arogantni přistup k nám k leteckým mechaniku!Hlavně pana lampasáka!Myslím si že toto vedeni je absolutně neschopné vest tuto firmu a jediný co dělají že ji rozprodávaji (vlastní domů) a po lidech jen chtějí aby si utahovali opasky aby měli pro sebe! A všechno to svádějí jen a jen na krizi!
Četl jsem tu něco o přesčasech, jen tak pro zajímavost, pracuji na provoze kde je cca 130 a za první dva měsíce toho to roku měl tento usek 4000 přesčasových hodin!!! Jen já už mám teď skoro 190 přesčasových hodin!A chtějí propouštět, nevím kdo tu praci bude dělat! Hold si zas někdo nakapsuje až se budou lidi nábírat přes Servisis.
Jsem rád že dělám co dělám, že dělám tam kde dělám!!! Mám tam dost kamaradu i z jiných provozu.Ale jak jsem psal više, celý tento dojem kazi ten menegment!!! Mluvil jsem s jednim zástupcem jedné společnosti která k nám letá na revize a řikal, mechanici jsou tu dobří šikovní, bylo vidět že je s prací spokojen, ale sam řikal že vedení stoji za h....!!!
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 580
- Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
- Stav: Offline
Re: Snižování platů v ČSA
Tak piloti tak nakonec přistoupili na snížení platů. Na ČR Radiožurnál říkali, že piloti ČSA mají průměrně 200tis, to pilot u Sky Europe, nebo Travelu je minimálně na 2/3, možná i polovině této částky, nebo né??