ČSA ATR 42 v pseudo-Business třídě do Žiliny
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1885
- Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
- Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Svet
- Stav: Offline
Re: ČSA ATR 42 v pseudo-Business třídě do Žiliny
ale hej pis aj dalej, mile! potesila ma fotka vahu pri ziline zhora. z ILZ som este neletel, ale snad dakedy skusim, lety s ATR sa mi celkom pacili ked s nimi este lietali KSC-PRG a BTS-PRG (no, to aj teraz) ale z KSC bol zaujimavejsi vyhlad na kopce. raz sme mali fajn divert do TAT, najviac to potesilo opiteho pax co byval vo svite, len 4km z letiska TAT. ten skoro letusky vybozkaval ked to kap. oznamil...
-
- Vedoucí kabiny
- Příspěvky: 961
- Registrován: 05. 01. 2008, 21:30
- Oblíbené typy letadel: Airbus A320, Airbus A380, Airbus A330
Canadair CRJ900, ULL Zephyr :) - Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: ČSA ATR 42 v pseudo-Business třídě do Žiliny
MEA píše:ale hej pis aj dalej, mile! potesila ma fotka vahu pri ziline zhora. z ILZ som este neletel, ale snad dakedy skusim, lety s ATR sa mi celkom pacili ked s nimi este lietali KSC-PRG a BTS-PRG (no, to aj teraz) ale z KSC bol zaujimavejsi vyhlad na kopce. raz sme mali fajn divert do TAT, najviac to potesilo opiteho pax co byval vo svite, len 4km z letiska TAT. ten skoro letusky vybozkaval ked to kap. oznamil...
KSC-PRG i BTS-PRG se létají i nyní, zrovna včera jsem první zmíněnou linku využil.
Psát bych určitě chtěl, ale sepsat ty desítky letů, to chvíli trvá a času je zoufale málo. Snad se v létě dočkáte
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 104
- Registrován: 16. 06. 2008, 20:57
- Oblíbené typy letadel: na kukanie prakticky vsetky, aj ked najoblubeniejsia je 747; na cestovanie cokol
na cestovanie cokolvek pokial je tam menej ako 300 ludi.... - Bydliště: medzi TYS a ILZ
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: ČSA ATR 42 v pseudo-Business třídě do Žiliny
Velmi pekny trip report.
ILZ je velmi pekne male letisko. Uz som tam/z letel zo 5-6 krat. 27.4. to bude znovu
ILZ je velmi pekne male letisko. Uz som tam/z letel zo 5-6 krat. 27.4. to bude znovu
Re: ČSA ATR 42 v pseudo-Business třídě do Žiliny
Pěkný report, díky na něj. Co se týká toho "přerušeného přiblížení", pokud jsem tvů popis správně pochopil, je to specialita Žiliny, tzv. circling. Letiště má přístrojové přiblížení pouze z jedné strany (NDB) a pokud zrovna z té strany fouká silnější vítr, letadlo provede sestup do stanovené výšky a ve vodorovném letu obletí letiště a přistává z druhé strany proti větru (max. povolená zadní složka větru u ATR42 na suché dráze je 15 kt). Přistání se samozřejmě pokaždé podařit nemusí, ale tady je i na ATR docela krátká dráha a je asi lepší s tím nejak rozumě třísknout a brzdit, než si nějak zbytečně dlouho hrát s perfektním podrovnáním.
Přiblížení na letiště v Žilině je (obzvlášť za špatného počasí) komplikované a circling je také relativně složitý manévr. Přílety se trénují na simulátoru, létají na něj vždy zkušenější piloti a vždy ATR verze 42 a to z důvodu požadovaných výkonů na stoupání při vysazení pohonné jednotky při startu.
Přiblížení na letiště v Žilině je (obzvlášť za špatného počasí) komplikované a circling je také relativně složitý manévr. Přílety se trénují na simulátoru, létají na něj vždy zkušenější piloti a vždy ATR verze 42 a to z důvodu požadovaných výkonů na stoupání při vysazení pohonné jednotky při startu.
Re: ČSA ATR 42 v pseudo-Business třídě do Žiliny
přesně tak, jednalo se o přiblížení na dráhu 06, kde jsou 2NDB majáčky...ATR42 má povolenou zadní složku větru max. 15kt, ostatní letadla max 10kt...jelikože je v ILZ opravdu extremně krátká draha, cca 1100m, když je složka cca na 5kt, tak se používá přiblížení okruhem...to jest přiblížení ve směru dráhy 06, cca 1000ft nad tereném vybočení o 45°vlevo v délce max. 30s...poté opět do směru dráhy a po minutí prahu dráhy se stopuje dalších maxs.30s, poté se vysouvá plná konfigurace a pravou zatáčkou se pokračuje na přistání z druhé strany, tedy dráhy 24..o měkkosti přistání tady opravdu nejde,důležité je bezpečně zastavit a ono to z té rychleosti kolem 200km/h neni opravdu tak snadné... takže nevěř lidem, když to letěj párkrát do roka že to neni normální, jsou lidi co to lítají několikrát týdně