Crew concept
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 269
- Registrován: 06. 02. 2007, 21:02
- Bydliště: BRQ
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Crew concept
Zajímalo by mě, jak tuto věc (předletové kontroly, upadenou lištu apod.) řeší low-costy jako třeba Ryanair. Údajně stihnou až 11 průletů denně a o nějaké důkladné kontrole těžko může být řeč. Z vlastních zkušeností vím, že je tam vše vyměřeno na vteřiny: jednou jsme měli asi hodinu zpoždění, letěli jsme do Frankfurtu-Hahnu (návrat na homebase) a při vystupování u letadla už čekala "čerstvá" posádka a pár minut po našem výstupu už se skoro boardovalo, vše nachystáno.
Podle mě zrovna takový Ryanair upadenou lištu moc řešit nebude a opraví se až po celém dni. Zajímalo by mě porovnání třeba s ČSA.
Podle mě zrovna takový Ryanair upadenou lištu moc řešit nebude a opraví se až po celém dni. Zajímalo by mě porovnání třeba s ČSA.
Re: Crew concept
piloti to dělat nechtějí, mechanici nebudou, tak zbývají cestující, konečně nevidím na tom nic špateného, když prohlídku letadla udělají cestující, vic očí, víc závad a pak, když to pak spadne, aerolinka nebude muset nic platit, protože si to špatně zkontrolovali sami cestující, navíc, když jsou dneska letenky tak levné, taky by se cestující měli podílet na nákladech a tohle je jedna z možností, jak to co za letenku ušetří, mohou milé ČSA vrátit.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 227
- Registrován: 31. 05. 2008, 13:53
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Bratislava
- Stav: Offline
Re: Crew concept
mandrinka: tak toto bol kamen tento prispevok ma fakt dostal Btw pocul som pri Ryanairi sa casom planuje aj check-nutu batozinu ze si budu nakladat priamo cestujuci
Re: Crew concept
Už se těším na tu situaci, jak bude kapča u átéerky v létě před letem umývat zaprasený přední okno od much, kontrolovat na štaflích se šroubovákem olej v motorech a letuška před odletem u ATR 72 odnášet na palubu podpěru a po přistání ji tam přidělávat. Jestli cesťáci ukázněně po letu nepočkají a nahrnou se dozadu vystupovat, schůdky už pak potřebovat nebudou a ubohá slečna bude nejspíš rozmáčkutá i s tou nešťastnou podpěrou.
Re: Crew concept
habl píše:Už se těším na tu situaci, jak bude kapča u átéerky v létě před letem umývat zaprasený přední okno od much, kontrolovat na štaflích se šroubovákem olej v motorech a letuška před odletem u ATR 72 odnášet na palubu podpěru a po přistání ji tam přidělávat. Jestli cesťáci ukázněně po letu nepočkají a nahrnou se dozadu vystupovat, schůdky už pak potřebovat nebudou a ubohá slečna bude nejspíš rozmáčkutá i s tou nešťastnou podpěrou.
Zive si to umim predstavit
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1211
- Registrován: 28. 02. 2003, 13:19
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Crew concept
habl píše:Už se těším na tu situaci, jak bude kapča u átéerky v létě před letem umývat zaprasený přední okno od much, kontrolovat na štaflích se šroubovákem olej v motorech a letuška před odletem u ATR 72 odnášet na palubu podpěru a po přistání ji tam přidělávat. Jestli cesťáci ukázněně po letu nepočkají a nahrnou se dozadu vystupovat, schůdky už pak potřebovat nebudou a ubohá slečna bude nejspíš rozmáčkutá i s tou nešťastnou podpěrou.
Okna jsou od much pořád, a nejen v Praze. Rozhodně nejsou před každým letem umytá. Jestli to někdo z mechaniků dělá, tak moc díky, ale není to rozhodně pravidlo. Kontrola oleje v motoru je podle postupů výrobce i ČSA dostatečná při daily, kterou i nadále budou vykonávat mechanici, nikoliv posádka. To, že bylo zvykem to kontrolovat i při ostatních průletech, tím lépe, ale pokud to není VFI (a tomu to, zdá se, stejně nepomohlo), tak by nemělo dojít k problémům. A podpěru beztak neobsluhuje mechanik, ale většinou rampák. Pokud to mechanik udělá, tak opět díky, je to projev dobré vůle, ale tento proces je také ošetřen, aniž by u toho musela být "rozmáčknutá" letuška.
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 445
- Registrován: 29. 08. 2003, 15:10
- Bydliště: Praha
- Stav: Offline
Re: Crew concept
habl píše:Už se těším na tu situaci, jak bude kapča u átéerky v létě před letem umývat zaprasený přední okno od much, kontrolovat na štaflích se šroubovákem olej v motorech a letuška před odletem u ATR 72 odnášet na palubu podpěru a po přistání ji tam přidělávat. Jestli cesťáci ukázněně po letu nepočkají a nahrnou se dozadu vystupovat, schůdky už pak potřebovat nebudou a ubohá slečna bude nejspíš rozmáčkutá i s tou nešťastnou podpěrou.
Jen pro zajimavost - u prazdne ATR (-72) staci 5 chlapu aby ji prevazili na zadek.
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 445
- Registrován: 29. 08. 2003, 15:10
- Bydliště: Praha
- Stav: Offline
Re: Crew concept
skrita píše:Zajímalo by mě, jak tuto věc (předletové kontroly, upadenou lištu apod.) řeší low-costy jako třeba Ryanair. Údajně stihnou až 11 průletů denně ... Zajímalo by mě porovnání třeba s ČSA.
Ja CSA s Ryanairem srovnavat nechci. Srovnavat se s nekym, kdo leti z Londyna do Prahy, kam kvuli spatnemu pocasi nedoleti, divertuje to Ostravy, tam vysype lidi a padi pro dalsi do Londyna a ti v Ostrave at si delaji co chteji, protoze prepravce za pocasi (logicky) neruci. Na rozdil od CSA, ktere se o cestujici postara .... ehm
Kazdy (az na vyjimky) kdo je v provozu vidi, jak to ted vypada. V provozu jsem od 1/6 nemluvil s nikym, kdo by tento system vital.
Treba vcera: prijeli jsme do era a misto 30 vterinoveho rozhovoru mezi Capt. a mechanikem kvuli zjisteni, ze a/c je o.k. VEL sel studovat TLB, pak 5 minut dukladne prohlizel a/c a lidi v autobuse cekali a cekali (mimochodem - prulet byl 30 minut; mezitim, nez jsme vyboardovali prni let - udelali pripravu na druhy - a prijeli do dalsiho a/c mohl paralelne mechanik prohlednout a/c a usetrit cas).
A lidicky cekali a cekali ...
Cool
Re: Crew concept
No muj prispevek bude asi trochu provokativni....ale neodpustim si ho. Jen namet na zamysleni.
Jsem tu snad jediny, koho znepokojuje, v jak stale a stale vetsim pressu musi personal a letadla na letisti fungovat (a zdaleka nejenom u CSA). Nechci malovat certa na zed a rozhodne nerikam, ze zrovna tento novy dilci postup muze vest k nehode, nicmene nejen ohen ale i spech je spatny pan. A to ze stres a spech zvysuje riziko opomenuti je neoddiskutovatelne.
Jak vsichni vite, chapu a prosazuju nutnost snizovani nakladu, nicmene jako cestujici ocekavam, ze technicke kontroly (jakehokoliv druhu a treba i doublovane nebo triplovane) se stanou predmetem snizovani nakladu az v te uplne posledni rade.
Jsem tu snad jediny, koho znepokojuje, v jak stale a stale vetsim pressu musi personal a letadla na letisti fungovat (a zdaleka nejenom u CSA). Nechci malovat certa na zed a rozhodne nerikam, ze zrovna tento novy dilci postup muze vest k nehode, nicmene nejen ohen ale i spech je spatny pan. A to ze stres a spech zvysuje riziko opomenuti je neoddiskutovatelne.
Jak vsichni vite, chapu a prosazuju nutnost snizovani nakladu, nicmene jako cestujici ocekavam, ze technicke kontroly (jakehokoliv druhu a treba i doublovane nebo triplovane) se stanou predmetem snizovani nakladu az v te uplne posledni rade.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 4080
- Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Crew concept
Axe píše:Ja CSA s Ryanairem srovnavat nechci.
A co treba s Lufthansou, Finnairem, SASem?
Re: Crew concept
Axe: Už nech té hysterie.
Re: Crew concept
Axe píše:...... VEL sel studovat TLB, pak 5 minut dukladne prohlizel a/c.....
No to je jeho povinnost ať tam mechanik je a nebo není, a jestli se to až do teď u Vás nedělalo,tak se s tím radši nechlub...
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1211
- Registrován: 28. 02. 2003, 13:19
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Crew concept
sever2 píše:No muj prispevek bude asi trochu provokativni....ale neodpustim si ho. Jen namet na zamysleni.
Jsem tu snad jediny, koho znepokojuje, v jak stale a stale vetsim pressu musi personal a letadla na letisti fungovat (a zdaleka nejenom u CSA). Nechci malovat certa na zed a rozhodne nerikam, ze zrovna tento novy dilci postup muze vest k nehode, nicmene nejen ohen ale i spech je spatny pan. A to ze stres a spech zvysuje riziko opomenuti je neoddiskutovatelne.
Jak vsichni vite, chapu a prosazuju nutnost snizovani nakladu, nicmene jako cestujici ocekavam, ze technicke kontroly (jakehokoliv druhu a treba i doublovane nebo triplovane) se stanou predmetem snizovani nakladu az v te uplne posledni rade.
Bohužel ten časový press si vytváříme sami. Posádka má být hodinu (cca, podle postupů společnosti) před letem na briefingu oblečená a přiravená zahájit předletovou přípravu. Myslím si, že i jako copilota mě platí dostatečně, abych přišla o něco dřív "ze svého volna" a stihla si připravit, co potřebuji. Praxe je ale taková, že v nejzašší čas některé posádky usedají k briefingu v civilním oblečení a zuřivě mlátí do počítače, že se nějak pomalu načítá. Samotný briefing trvá cca max 10 min, měl by následovat odchod do letadla (tj. klidně 50 min do odletu). Místo toho ale následuje fráze "máme málo lidí, půjdem až v...", načež se posádka rozchází do šatny, na kafe, k mailu, do kanceláří atd. Pominu-li nedostatek crewbusů a možnost čekání na celnici, posádka dorazí do letadla jen tak tak, pozemní personál už chce boardovat lidi, ale nic není přichystáno, a do toho chudákum přidají povinnost pořádně si zkontrolovat letadlo! Kdyby si dotyčný řádně uvědomil, že jde o jeho život a že je za to placen (a jak), nemusel si číst maily a mohl si počkat na kafe během letu a měl by dostatek času na předletovou prohlídku.
Před příchodem do firmy jsem pracovala v několika soukromých subjektech a kupodivu celkem běžně se tam lidé snažili přetrhnout a vzít si víc práce, jen aby šéfovi ukázali, že se snaží a že chtějí být lepší než ostatní. U ČSA je ale vše naopak, za heslo "bezpečnost" se zde schovává kolektivní lenost a neochota zvyšování produktivity práce.
Re: Crew concept
BB píše:U ČSA je ale vše naopak, za heslo "bezpečnost" se zde schovává kolektivní lenost a neochota zvyšování produktivity práce.
Ano to je vono! Je to klasicky pripad fungovani statniho podniku s nulovou motivaci delat neco efektivne. Kratkodobe uzitky jsou na prvnim miste. Nejhorsi je, ze se na to rychle zvyka...predstavenstvo, dozorci rada, liniovy management, a dal niz...vsichni maji na salame ve smyslu, kdyz ma nahaku vedeni mame vsichni.
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 445
- Registrován: 29. 08. 2003, 15:10
- Bydliště: Praha
- Stav: Offline
Re: Crew concept
HighFlyer píše:Axe píše:Ja CSA s Ryanairem srovnavat nechci.
A co treba s Lufthansou, Finnairem, SASem?
S tim nemam problem!