pro BB
re: .... jde jen o to, že nesedí pod letadlem v autě, ale o pár set metrů dál.jedna z nějvětších hloupostí jaké jsem tu kdy četl.
re: jelikož většina věcí je na zemi vypnutá a i když to projde úspěšně testem, tak to klidně za letu vypadává. nechápu co jiného může mechanik udělat, než dotyčný systém vyzkoušet na zemi - ground testem, self testem, nebo system testem ? při "nápadu" letadlo zatahnout do hangáru a podrobně prohlédnout, první otázka z operačníhu bude JAK DLOUHO TO BUDE TRVAT ? jak kdo může vědět za jak dlouho se na to přijde ? pokud máš jiné nápady jak na závadu přijít aniž by mechanik v letadle seděl za letu, rád se se svými technickými "neznalostmi" avio B2 na ATR,B737 CL+NG, A319/320/321 přiučím
re: ...neumožňuje se jen tak na něco vykašlat a odložit na noc, až půjde letadlo do hangáru.každý starťák je nejštastnější, když letadlo zatahnou ve 04.00 do hangáru a on řeší složitou závadu, nebo hledá chybu. dle kolektivní smlouvy kde je napsáno že tyto závady by se měli řešit přes den s ohledem na Human Factor.
jde o to že o provozu a jak to tam v současné době vypadá nevíš, ale naprosto vůbec nic.
docela dost pilotů se rekrutovalio z řad mechaniků, doporučuji se jich zeptat.
četl jsem tady případ se šroubkem, kdy si mechanik pro něco jel a vrátil se za 10min.
před 3mi týdny mi jako by náhodou přišel audit do nářadí a když zjistili že mam pár náhradních šroubků a matiček - vzniknul obrovský problém, který řešili moji šéfové. V nářadí nesmí být NIC kromě podepsaného nářadí (dle předpisu, ani jeden šroubek,nebo rtv). pro všechno se člověk musí vrátit zpět a mimochodem žádná skřín na hangáru s náhradními šroubky být taky nesmí. všechno musí být ve skladu a vše se musí vyfasovat. takže pro jeden šroubek nebo matičku se všichni musí vrátit, napsat v Amosu PickSlip, dojít do skladu, vyfasovat a jet zpět = supermega hovadina, co mohl vymyslet jen BLB. prostě člověk , který nikdy nemohl pracovat na technické pozici, ani mezi posádkami. těch deset minut jak to tu bylo popisováno mi v současné praxi přijde jako super čas . dřív na hangáru šroubů a matiček bylo, když někdo potřeboval, kdykoliv si došel. ted se posádka na dotyčného mechanika kouká jako na někoho kdo jim zpozdil odlet místo aby měl jeden šroubek u sebe. to, že mechanik, kdyby ho měl a chytnul ho audit dostane pokutu už netuší.
Crew concept je taky na LKPR hloupost, na domovském letišti by měl být technik, co letadlo "uvolní" a přijme ho od posádky po letu. Tohle je další krok k šetření, bohužel i vedení vidí, že kvalifikovaných lidí ubývá tak se snaží je nějakým způsobem nahradit. jestli to bude krok správným směrem jako "zefektivnění" údržby propuštěním mechaniků , se uvidí.
Já osobně
jsem proti konceptu.a BB pokud si chceš udělat exkurzi po hangáru jsem k dispozici. Díky pilotním přezkoušením, má na mě telef. kontakt docela dost tvých kolegů tak neni problém se ozvat projdeme si provoz. mam pocit , že dříve víc lidi z provozů věděli o tom kdo co dělá a jak. ted mi to tak trochu chybí. myslím v řadách mechaniků,pilotů,cc . všude jsou lidi se kterými se dá rozumně mluvit a kteří mají trochu představu , ale bohužel blbci jsou všude. a jak to tak vidím, tak největší aspiranti jsou, kdo vymyslel AMOS u ČSA a pak taky jim zdárně sekunduje Crew Concept team . ale určitě se oba projekty poperou ke konci roku o TEAM roku ČSA a budou udělena první dvě místa.