VIE-IST-SIN a zpět s Turkish Airlines
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 135
- Registrován: 03. 12. 2008, 21:37
- Bydliště: BRQ
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
VIE-IST-SIN a zpět s Turkish Airlines
Ve čtvrtek 11.6. jsem se dozvěděl, že následující týden mám letět na neplánovanou služební cestu do Singapuru. Bylo tedy třeba rychle zařídit vše potřebné a naplánovat cestu. K mému překvapení bylo možné i 4 dny před odletem koupit letenku s Turkish Airlines z Vídně přes Istanbul za cca 14000 Kč (další možnosti byly s Qatar Airways nebo Emirates s cenou lehce nad 20000 Kč). V pondělí 15.6. jsem tedy mohl vyrazit.
Z Brna do Vídně na letiště jsem jel vlakem (tuto možnost mám nejradši - je nejrychlejší a nejpohodlnější). Ve Vídni je ale bohužel výluka, takže na Wien Sudbahnhof jsme přijeli s téměř 45 min. zpožděním. Naštěstí rezerva před odletem byla dostatečná a bez problémů jsem vše stíhal.
VIE-IST
15.6.2009
let TK1888
odlet 18:30
typ Boeing 737-800 (reg. TC-JFH)
místo 08F
U check-inu jsem měl krátkou diskuzi o tom, zda potřebuji do Singapuru víza - já jsem říkal že ne, slečna u přepážky si nebyla jistá a chvíli hledala v počítači, než mi vydala boarding passy. Po odbavení jsem se přesunul do "čekárny" terminálu A. Půl hodiny před odletem jsem prošel bezpečnostní kontrolou a šel si sednout ke gatu A18.
Autobus nás pak odvezl k letadlu v livery Star Alliance. Celkem dlouho jsme u letadla čekali v autobusu, než byly otevřeny dveře a mohli jsme nastoupit do letadla. Moje místo bylo v řadě 8, dvě řady za business class, takže místa na nohy byl poměrně dostatek. Z okna jsem se díval na nakládání zavazadel, které bylo zpestřeno příjezdem vysokozdvižného vozíku se zahalenou rakví, která byla vzápětí taky naložena
Během pojíždění byly na LCD displejích promítnuty bezpečnostní instrukce a s mírným zpožděním jsme odstartovali. Krátce po startu jsem obdržel kartičku s menu pro tento let. Dost mě to překvapilo, s tištěným menu jsem se setkal zatím jenom na dálkových letech. Taková pozornost určitě potěší. Dokonce byl výběr ze dvou variant - turecký hovězí kebab s kuřecím masem (moje volba) nebo ravioli s houbami, k tomu salát a zákusek. Jídlo o několika chodech s teplým hlavním chodem mě hodně překvapilo, na tak krátkém letu (1:50) bych to rozhodně nečekal.
Během letu byla na displejích promítána airshow přerušovaná statickými reklamami bez zvuku. Asi v polovině letu se začalo stmívat a než zapadlo slunce, objevil se pod námi Dunaj a hranice Rumunska a Bulharska. K Istanbulu jsme se pak blížili už za tmy od severu podél pobřeží Černého moře s výhledem na svítící bulharská přímořská letoviska.
Před přistáním museli všichni ještě vyplnit formulář pro turecké úřady, ve kterém byly otázky na navštívené země v posledních dnech, kontakt s nemocnými prasečí chřipkou apod. Vyplnění formuláře bylo povinné i pro tranzitní cestující.
Po přistání jsme zaparkovali na vzdálené stojánce a do terminálu nás zavezl autobus. Přesun po letišti byl rychlý a během čtvrt hodiny jsem už seděl poblíž gatu 208, ze kterého byl další let do Singapuru.
IST-SIN
15.6.2009
let TK66
odlet 23:50
typ Boeing 777-300 (reg. VT-JEE)
místo 61K
Asi hodinu před odletem začala bezpečnostní kontrola před vstupem do gatu. U kontroly se vytvořila dlouhá fronta, která se pohybovala jen velmi pomalu. Pro celý let byl v provozu jen jeden rám, což mi na B777 připadá dost málo. Naštěstí po nějaké době začali používat i rám u vedlejšího gatu, odkud mezitím odletělo letadlo do Baku.
Let byl operován letadlem pronajatým od Jet Airways. Přímo na letadle byl nápis "Operated by Jet Airways for Turkish Airlines". Piloti byli od Jet Airways, cabin crew pak Turkish Airlines. Mé místo bylo v úplně poslední řadě na jednom z jediných dvou dvojsedadel, za což jsem byl velmi rád.
U vstupu do letadla jsem dostal Entertainment Guide, taštičku s výbavou na dlouhý let (ponožky, kartáček se zubní pastou, klapky na oči, špunty do uší a lžíce na boty), mohl jsem si také vybrat noviny, všechny ale byly pouze turecky.
Nadchl mě dostatek místa a vybavení sedadel. Mohl jsem si pohodlně natáhnout nohy bez jakéhokoliv omezení. Sedadla byla velmi pohodlně tvarovaná, dostatečně široká s velkým LCD. IFE box pod sedadlem byl poměrně malý a vůbec neomezoval prostor pro nohy (byl až u zdi). Kladně taky hodnotím síťku pod sedadlem, do které jdou odložit další věci tak, aby nezavazely na zemi a člověk si mohl natáhnout nohy.
Let byl zaplněný z cca 60-70%, celkem hodně míst bylo volných.
Odstartovali jsme opět s mírným zpožděním. Po startu se po prudké otočce naskytl krásný pohled na noční Istanbul a Bospor. Krátce po startu začaly středně silné turbulence, ale po chvíli se vše uklidnilo.
LCD monitory a IFE byly aktivovány až po startu. Na výběr byl dostatek filmů (nic pro mě ), hudby a her. Bohužel šlo (jak jsem později zjistil) o neúplnou verzi a úplně chyběla např. airshow. Navíc nabídka příliš neodpovídala popisu v Entertainment Guide.
Asi hodinu po startu byl nabídnut první drink a rozdány kartičky s menu pro tento let. Dal jsem si gin s tonicem a vybíral jídlo. Pro večeři byl výběr ze dvou možností - opět turecký hovězí kebab (moje volba) nebo sýrový a špenátový burek, k tomu jogurt, salát se sýrem a zákusek. Snídaně byla bez výběru - jogurt, sýry, míchaná vejce se žampiony a zeleninou. Jídlo bylo velmi chutné. S plným žaludkem a už poměrně unaven jsem se 2 hodiny po startu (tzn. přibližně o půl druhé ráno našeho času) uložil ke spánku. Na pohodlném sedadle se mi podařilo poměrně slušně vyspat (tak dobře jsem se v letadle snad ještě nevyspal) a vzbudil jsem se až na snídani po dalších cca 6 hodinách letu.
Snídaně mě příliš neoslovila. Nebylo to ale ani tak kvalitou jídla, spíš jsem jenom neměl chuť. Během snídaně jsme vletěli do velmi silných turbulencí, což mělo za následek vylitý čaj (nedalo se to udržet ani vypít, a to už jsem měl jenom půlku kelímku; turbulence byla tak silná, že se to prostě všechno vycákalo ven), naštěstí jenom po stolečku.
Asi hodinu před přistáním se vyjasnilo a bylo dobře vidět pobřeží Malajsie pod námi, stejně jako ostrov Sumatra trochu dál v moři. Během klesání jsme obkroužili malajský Johor Bahru a přistáli s krátkým zpožděním po 10 hodinách letu v Singapuru.
Malajsie
V pozadí Sumatra
Johor Bahru
Po přistání jsem prošel kolem termokamer a vystál frontu na pasové kontrole. Bez jediného slova (i bez pozdravu) jsem dostal razítko do pasu a vstoupil do Singapuru
SIN-IST
19.6.2009
let TK67
odlet 23:10
typ Boeing 777-300 (reg. VT-JEF)
místo 27H
Po třech dnech v Singapuru nastal čas k návratu. Odlet byl až pozdě večer, takže jsem na letiště jel už odpoledne, nechal kufr v úschovně a jel se ještě podívat do města. Na letiště jsem se vrátil celkem brzy, kdy ještě nebyl otevřený check-in (ten byl otevřen až 2 hodiny před odletem). Vyzvedl jsem kufr a šel k informační přepážce pro login a heslo do free wi-fi, abych se mohl připojit na internet.
Check-in proběhl bez problémů a postoupil jsem do tranzitního prostoru. Chtěl jsem si koupit něco na jídlo, ale zjistil jsem, že nic moc na výběr není. Měl jsem chuť na nějaké normální (asijské ) jídlo, našel jsem ale jenom spoustu restaurací/kaváren, kde prodávali jenom sladké koláče nebo Burger King. Nakonec jsem skončil u Delifrance, kde bylo jediné jídlo, které se mi líbilo.
Do odletu zbývalo ještě dost času, tak jsem se vydal na prohlídku Terminálu 1. Podíval jsem se do Cactus garden, Bamboo garden se mi ale najít nepodařilo.
Cactus Garden
Když jsem přišel k odletovému gatu D34, byla už u bezpečnostní kontroly fronta. Tak jako vždy jsem všechny kovové předměty spolu s batohem a notebookem položil na pás. Obsluhující slečna mi ale vytáhla peněženku s pasem, dala mi je do ruky a řekla, že mám projít rámem. Ram samozřejmě začal pípat, ale když viděli, že mám v ruce peněženku, tak mě nechali bez další kontroly jít. Takto to probíhalo téměř u všech. Tento systém jsem moc nepochopil
Boarding začal asi půl hodiny před plánovaným odletem. Opět letěl B777-300 od Jet Airways. Tentokrát jsem měl místo v přední části economy class, v sekci hned za business class, kde jsou jen 4 řady economy (následují ještě 2 velké sekce economy dále v letadle). Let byl opět obsazen jenom asi ze dvou třetin (každá trojsedačka měla zpravidla jedno sedadlo volné), takže prostřední sedadlo zůstalo volné a měl jsem dostatek místa.
Odstartovali jsme včas a naposled jsem si mohl prohlédnout Singapur. IFE bylo tentokrát v novější verzi vč. airshow a slíbené nabídky filmů a hudby. Bohužel krátce po startu přestalo fungovat a proběhlo několik neúspěšných restartů. Posádka se pak omluvila za problém a slíbila vyřešení během půl hodiny.
Vzápětí byl nabídnut úvodní drink a rozdáno menu pro tento let. Dal jsem si opět gin s tonicem a vybíral jídlo -kuřecí kousky s rýží na asijský způsob nebo ravioli s houbami (moje volba). K tomu byl opět salát a dezert.
Po jídle jsem se uložil ke spánku. Vzbudil jsem se zase až na snídani. IFE už bylo funkční, podle trasy letu na airshow to vypadalo, že se ho podařilo zprovoznit někde nad Indií, tzn. asi po 3 hodinách letu (kvůli tomu byly špatné údaje o uletěné vzdálenosti a času od startu).
Snídaně mě opět příliš neoslovila (jogurt, sýry, vaječná omeleta se žampiony a brambory), ale dávám to zase za vinu mé rozespalosti než kvalitě jídla
V Istanbulu jsme přistáli s více než hodinovým náskokem v cca 4:55 místního času.
IST-VIE
20.6.2009
let TK1883
odlet 7:35
typ Airbus 321 (reg. TC-JRF)
místo 20C
Transfer v Istanbulu byl opět bleskurychlý a dvě hodiny před odletem jsem už seděl poblíž gatu 303, odkud měl být navazující let do Vídně. Asi tři čtvrtě hodiny před plánovaným odletem začala bezpečnostní kontrola společná pro několik letů. Usadil jsem se v gatu a za chvíli začal sedící cestující obcházet zaměstnanec Turkish Airlines a kontroloval boarding passy a pasy, zřejmě aby se urychlil nástup do autobusu. Samozřejmě ale nestihl zkontrolovat všechny (byli tam navíc pomíchaní cestující z více letů), takže během nástupu bylo potřeba stejně většinu zkontrolovat.
Letadlo pro tento let byl A321, kterým jsem letěl poprvé. Interiér vypadal dost opotřebovaně, takže jsem odhadoval, že jde o starší stroj. K mému velkému překvapení jsem později zjistil, že byl dodán v červenci 2007. Podle zapomenutého útržku boarding passu v kapse sedadla mělo letadlo dnes za sebou už jeden let z tureckého Dalamanu.
Odstartovali jsme s asi půlhodinovým zpožděním. Kapitán se omlouval za "unexpected delay" způsobené prý špičkou na letišti v Istanbulu. Co jsem se díval na historii tohoto letu, tak je zpožděný prakticky vždy, takže bych to zpoždění asi nenazýval neočekávaným
Krátce po startu začala být servírována snídaně (míchaná vejce s toastem, jogurt, sýry). Tentokrát jsem si na ní pochutnal, i když šlo v podstatě o totéž jako na letu do Singapuru.
S mírným zpožděním jsme pak přistáli v relativně chladné a deštivé Vídni. K terminálu jsme byli opět zavezeni autobusem.
Vlak do Brna mi ujel jenom o asi 3 minuty, ale moc mi to nevadilo - nepočítal jsem, že bych ho stihl, a už od začátku jsem plánoval, že pojedu pozdějším.
Shrnutí:
Se všemi lety, pohodlím v letadlech a servisem jsem maximálně spokojen. S teplým jídlem na letech pod 2 hodiny se dnes člověk už moc nesetká Místo na nohy a pohodlnost sedadla byly nejlepší ze všech dálkových letů, které jsem v poslední době absolvoval (ČSA, Air France, KLM, Kenya Airways, Emirates). Cena i časy letů byly taky bezkonkurenční. Asi jediná výtka by mohla směřovat k neúplnému IFE směrem tam a problémům s restarty směrem zpět, u nočních letů to pro mě ale není vůbec podstatné. Let s Turkish Airlines můžu doporučit.
Z Brna do Vídně na letiště jsem jel vlakem (tuto možnost mám nejradši - je nejrychlejší a nejpohodlnější). Ve Vídni je ale bohužel výluka, takže na Wien Sudbahnhof jsme přijeli s téměř 45 min. zpožděním. Naštěstí rezerva před odletem byla dostatečná a bez problémů jsem vše stíhal.
VIE-IST
15.6.2009
let TK1888
odlet 18:30
typ Boeing 737-800 (reg. TC-JFH)
místo 08F
U check-inu jsem měl krátkou diskuzi o tom, zda potřebuji do Singapuru víza - já jsem říkal že ne, slečna u přepážky si nebyla jistá a chvíli hledala v počítači, než mi vydala boarding passy. Po odbavení jsem se přesunul do "čekárny" terminálu A. Půl hodiny před odletem jsem prošel bezpečnostní kontrolou a šel si sednout ke gatu A18.
Autobus nás pak odvezl k letadlu v livery Star Alliance. Celkem dlouho jsme u letadla čekali v autobusu, než byly otevřeny dveře a mohli jsme nastoupit do letadla. Moje místo bylo v řadě 8, dvě řady za business class, takže místa na nohy byl poměrně dostatek. Z okna jsem se díval na nakládání zavazadel, které bylo zpestřeno příjezdem vysokozdvižného vozíku se zahalenou rakví, která byla vzápětí taky naložena
Během pojíždění byly na LCD displejích promítnuty bezpečnostní instrukce a s mírným zpožděním jsme odstartovali. Krátce po startu jsem obdržel kartičku s menu pro tento let. Dost mě to překvapilo, s tištěným menu jsem se setkal zatím jenom na dálkových letech. Taková pozornost určitě potěší. Dokonce byl výběr ze dvou variant - turecký hovězí kebab s kuřecím masem (moje volba) nebo ravioli s houbami, k tomu salát a zákusek. Jídlo o několika chodech s teplým hlavním chodem mě hodně překvapilo, na tak krátkém letu (1:50) bych to rozhodně nečekal.
Během letu byla na displejích promítána airshow přerušovaná statickými reklamami bez zvuku. Asi v polovině letu se začalo stmívat a než zapadlo slunce, objevil se pod námi Dunaj a hranice Rumunska a Bulharska. K Istanbulu jsme se pak blížili už za tmy od severu podél pobřeží Černého moře s výhledem na svítící bulharská přímořská letoviska.
Před přistáním museli všichni ještě vyplnit formulář pro turecké úřady, ve kterém byly otázky na navštívené země v posledních dnech, kontakt s nemocnými prasečí chřipkou apod. Vyplnění formuláře bylo povinné i pro tranzitní cestující.
Po přistání jsme zaparkovali na vzdálené stojánce a do terminálu nás zavezl autobus. Přesun po letišti byl rychlý a během čtvrt hodiny jsem už seděl poblíž gatu 208, ze kterého byl další let do Singapuru.
IST-SIN
15.6.2009
let TK66
odlet 23:50
typ Boeing 777-300 (reg. VT-JEE)
místo 61K
Asi hodinu před odletem začala bezpečnostní kontrola před vstupem do gatu. U kontroly se vytvořila dlouhá fronta, která se pohybovala jen velmi pomalu. Pro celý let byl v provozu jen jeden rám, což mi na B777 připadá dost málo. Naštěstí po nějaké době začali používat i rám u vedlejšího gatu, odkud mezitím odletělo letadlo do Baku.
Let byl operován letadlem pronajatým od Jet Airways. Přímo na letadle byl nápis "Operated by Jet Airways for Turkish Airlines". Piloti byli od Jet Airways, cabin crew pak Turkish Airlines. Mé místo bylo v úplně poslední řadě na jednom z jediných dvou dvojsedadel, za což jsem byl velmi rád.
U vstupu do letadla jsem dostal Entertainment Guide, taštičku s výbavou na dlouhý let (ponožky, kartáček se zubní pastou, klapky na oči, špunty do uší a lžíce na boty), mohl jsem si také vybrat noviny, všechny ale byly pouze turecky.
Nadchl mě dostatek místa a vybavení sedadel. Mohl jsem si pohodlně natáhnout nohy bez jakéhokoliv omezení. Sedadla byla velmi pohodlně tvarovaná, dostatečně široká s velkým LCD. IFE box pod sedadlem byl poměrně malý a vůbec neomezoval prostor pro nohy (byl až u zdi). Kladně taky hodnotím síťku pod sedadlem, do které jdou odložit další věci tak, aby nezavazely na zemi a člověk si mohl natáhnout nohy.
Let byl zaplněný z cca 60-70%, celkem hodně míst bylo volných.
Odstartovali jsme opět s mírným zpožděním. Po startu se po prudké otočce naskytl krásný pohled na noční Istanbul a Bospor. Krátce po startu začaly středně silné turbulence, ale po chvíli se vše uklidnilo.
LCD monitory a IFE byly aktivovány až po startu. Na výběr byl dostatek filmů (nic pro mě ), hudby a her. Bohužel šlo (jak jsem později zjistil) o neúplnou verzi a úplně chyběla např. airshow. Navíc nabídka příliš neodpovídala popisu v Entertainment Guide.
Asi hodinu po startu byl nabídnut první drink a rozdány kartičky s menu pro tento let. Dal jsem si gin s tonicem a vybíral jídlo. Pro večeři byl výběr ze dvou možností - opět turecký hovězí kebab (moje volba) nebo sýrový a špenátový burek, k tomu jogurt, salát se sýrem a zákusek. Snídaně byla bez výběru - jogurt, sýry, míchaná vejce se žampiony a zeleninou. Jídlo bylo velmi chutné. S plným žaludkem a už poměrně unaven jsem se 2 hodiny po startu (tzn. přibližně o půl druhé ráno našeho času) uložil ke spánku. Na pohodlném sedadle se mi podařilo poměrně slušně vyspat (tak dobře jsem se v letadle snad ještě nevyspal) a vzbudil jsem se až na snídani po dalších cca 6 hodinách letu.
Snídaně mě příliš neoslovila. Nebylo to ale ani tak kvalitou jídla, spíš jsem jenom neměl chuť. Během snídaně jsme vletěli do velmi silných turbulencí, což mělo za následek vylitý čaj (nedalo se to udržet ani vypít, a to už jsem měl jenom půlku kelímku; turbulence byla tak silná, že se to prostě všechno vycákalo ven), naštěstí jenom po stolečku.
Asi hodinu před přistáním se vyjasnilo a bylo dobře vidět pobřeží Malajsie pod námi, stejně jako ostrov Sumatra trochu dál v moři. Během klesání jsme obkroužili malajský Johor Bahru a přistáli s krátkým zpožděním po 10 hodinách letu v Singapuru.
Malajsie
V pozadí Sumatra
Johor Bahru
Po přistání jsem prošel kolem termokamer a vystál frontu na pasové kontrole. Bez jediného slova (i bez pozdravu) jsem dostal razítko do pasu a vstoupil do Singapuru
SIN-IST
19.6.2009
let TK67
odlet 23:10
typ Boeing 777-300 (reg. VT-JEF)
místo 27H
Po třech dnech v Singapuru nastal čas k návratu. Odlet byl až pozdě večer, takže jsem na letiště jel už odpoledne, nechal kufr v úschovně a jel se ještě podívat do města. Na letiště jsem se vrátil celkem brzy, kdy ještě nebyl otevřený check-in (ten byl otevřen až 2 hodiny před odletem). Vyzvedl jsem kufr a šel k informační přepážce pro login a heslo do free wi-fi, abych se mohl připojit na internet.
Check-in proběhl bez problémů a postoupil jsem do tranzitního prostoru. Chtěl jsem si koupit něco na jídlo, ale zjistil jsem, že nic moc na výběr není. Měl jsem chuť na nějaké normální (asijské ) jídlo, našel jsem ale jenom spoustu restaurací/kaváren, kde prodávali jenom sladké koláče nebo Burger King. Nakonec jsem skončil u Delifrance, kde bylo jediné jídlo, které se mi líbilo.
Do odletu zbývalo ještě dost času, tak jsem se vydal na prohlídku Terminálu 1. Podíval jsem se do Cactus garden, Bamboo garden se mi ale najít nepodařilo.
Cactus Garden
Když jsem přišel k odletovému gatu D34, byla už u bezpečnostní kontroly fronta. Tak jako vždy jsem všechny kovové předměty spolu s batohem a notebookem položil na pás. Obsluhující slečna mi ale vytáhla peněženku s pasem, dala mi je do ruky a řekla, že mám projít rámem. Ram samozřejmě začal pípat, ale když viděli, že mám v ruce peněženku, tak mě nechali bez další kontroly jít. Takto to probíhalo téměř u všech. Tento systém jsem moc nepochopil
Boarding začal asi půl hodiny před plánovaným odletem. Opět letěl B777-300 od Jet Airways. Tentokrát jsem měl místo v přední části economy class, v sekci hned za business class, kde jsou jen 4 řady economy (následují ještě 2 velké sekce economy dále v letadle). Let byl opět obsazen jenom asi ze dvou třetin (každá trojsedačka měla zpravidla jedno sedadlo volné), takže prostřední sedadlo zůstalo volné a měl jsem dostatek místa.
Odstartovali jsme včas a naposled jsem si mohl prohlédnout Singapur. IFE bylo tentokrát v novější verzi vč. airshow a slíbené nabídky filmů a hudby. Bohužel krátce po startu přestalo fungovat a proběhlo několik neúspěšných restartů. Posádka se pak omluvila za problém a slíbila vyřešení během půl hodiny.
Vzápětí byl nabídnut úvodní drink a rozdáno menu pro tento let. Dal jsem si opět gin s tonicem a vybíral jídlo -kuřecí kousky s rýží na asijský způsob nebo ravioli s houbami (moje volba). K tomu byl opět salát a dezert.
Po jídle jsem se uložil ke spánku. Vzbudil jsem se zase až na snídani. IFE už bylo funkční, podle trasy letu na airshow to vypadalo, že se ho podařilo zprovoznit někde nad Indií, tzn. asi po 3 hodinách letu (kvůli tomu byly špatné údaje o uletěné vzdálenosti a času od startu).
Snídaně mě opět příliš neoslovila (jogurt, sýry, vaječná omeleta se žampiony a brambory), ale dávám to zase za vinu mé rozespalosti než kvalitě jídla
V Istanbulu jsme přistáli s více než hodinovým náskokem v cca 4:55 místního času.
IST-VIE
20.6.2009
let TK1883
odlet 7:35
typ Airbus 321 (reg. TC-JRF)
místo 20C
Transfer v Istanbulu byl opět bleskurychlý a dvě hodiny před odletem jsem už seděl poblíž gatu 303, odkud měl být navazující let do Vídně. Asi tři čtvrtě hodiny před plánovaným odletem začala bezpečnostní kontrola společná pro několik letů. Usadil jsem se v gatu a za chvíli začal sedící cestující obcházet zaměstnanec Turkish Airlines a kontroloval boarding passy a pasy, zřejmě aby se urychlil nástup do autobusu. Samozřejmě ale nestihl zkontrolovat všechny (byli tam navíc pomíchaní cestující z více letů), takže během nástupu bylo potřeba stejně většinu zkontrolovat.
Letadlo pro tento let byl A321, kterým jsem letěl poprvé. Interiér vypadal dost opotřebovaně, takže jsem odhadoval, že jde o starší stroj. K mému velkému překvapení jsem později zjistil, že byl dodán v červenci 2007. Podle zapomenutého útržku boarding passu v kapse sedadla mělo letadlo dnes za sebou už jeden let z tureckého Dalamanu.
Odstartovali jsme s asi půlhodinovým zpožděním. Kapitán se omlouval za "unexpected delay" způsobené prý špičkou na letišti v Istanbulu. Co jsem se díval na historii tohoto letu, tak je zpožděný prakticky vždy, takže bych to zpoždění asi nenazýval neočekávaným
Krátce po startu začala být servírována snídaně (míchaná vejce s toastem, jogurt, sýry). Tentokrát jsem si na ní pochutnal, i když šlo v podstatě o totéž jako na letu do Singapuru.
S mírným zpožděním jsme pak přistáli v relativně chladné a deštivé Vídni. K terminálu jsme byli opět zavezeni autobusem.
Vlak do Brna mi ujel jenom o asi 3 minuty, ale moc mi to nevadilo - nepočítal jsem, že bych ho stihl, a už od začátku jsem plánoval, že pojedu pozdějším.
Shrnutí:
Se všemi lety, pohodlím v letadlech a servisem jsem maximálně spokojen. S teplým jídlem na letech pod 2 hodiny se dnes člověk už moc nesetká Místo na nohy a pohodlnost sedadla byly nejlepší ze všech dálkových letů, které jsem v poslední době absolvoval (ČSA, Air France, KLM, Kenya Airways, Emirates). Cena i časy letů byly taky bezkonkurenční. Asi jediná výtka by mohla směřovat k neúplnému IFE směrem tam a problémům s restarty směrem zpět, u nočních letů to pro mě ale není vůbec podstatné. Let s Turkish Airlines můžu doporučit.
Re: VIE-IST-SIN a zpět s Turkish Airlines
Diky, pekny trip report. Na uroven sluzeb TK jsem zatim cetl asi jen chvalu. Let s nimi me ceka v rijnu: LHR-IST-HKG a zpet. Uz jsem jednou mel u TK koupenou letenku na vnitrostani let, ale uletelo mi to...
Re: VIE-IST-SIN a zpět s Turkish Airlines
Pekne si to napísal !
Ja som letel s TK VIE-IST-TAS a THR-IST-VIE a rovnako bolo vsetko v uplnom poriadku alebo nadstandard. V mojom rebricku je TK na najvyssich miestach.
Ja som letel s TK VIE-IST-TAS a THR-IST-VIE a rovnako bolo vsetko v uplnom poriadku alebo nadstandard. V mojom rebricku je TK na najvyssich miestach.
Re: VIE-IST-SIN a zpět s Turkish Airlines
Díky za pěkný report! Cena mi přijde dost dobrá na to, že to bylo 4 dny před odletem..
Re: VIE-IST-SIN a zpět s Turkish Airlines
Dekuji za supr cteni a pekne fotky. Vzdy si rad prectu jak to dela konkurence a musim souhlasit, ze interier spolu s IFE na dalkovce TK vypada moc dobre. Co posadka?
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 135
- Registrován: 03. 12. 2008, 21:37
- Bydliště: BRQ
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: VIE-IST-SIN a zpět s Turkish Airlines
Díky za ohlasy.
Tak tak, TK jsou v mem osobním žebříčku na předních pozicích
Cena mě taky dost překvapila. Díval jsem se do podmínek a měla to být speciální nabídka pro ČR, Slovensko a Rakousko.
Posádka na mě udělala velmi dobrý dojem. Všechna hlášení v turečtině a velmi dobré angličtině. Hlášení od kapitána před startem i během letu. Posádka příjemná, ochotná, usměvavá. Většinu letu jsem ale prospal, takže nevím, jestli byli k dispozici celou dobu.
context píše:Pekne si to napísal !
Ja som letel s TK VIE-IST-TAS a THR-IST-VIE a rovnako bolo vsetko v uplnom poriadku alebo nadstandard. V mojom rebricku je TK na najvyssich miestach.
Tak tak, TK jsou v mem osobním žebříčku na předních pozicích
VanillA píše:Díky za pěkný report! Cena mi přijde dost dobrá na to, že to bylo 4 dny před odletem..
Cena mě taky dost překvapila. Díval jsem se do podmínek a měla to být speciální nabídka pro ČR, Slovensko a Rakousko.
dider píše:Dekuji za supr cteni a pekne fotky. Vzdy si rad prectu jak to dela konkurence a musim souhlasit, ze interier spolu s IFE na dalkovce TK vypada moc dobre. Co posadka?
Posádka na mě udělala velmi dobrý dojem. Všechna hlášení v turečtině a velmi dobré angličtině. Hlášení od kapitána před startem i během letu. Posádka příjemná, ochotná, usměvavá. Většinu letu jsem ale prospal, takže nevím, jestli byli k dispozici celou dobu.
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 50
- Registrován: 07. 06. 2009, 10:48
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Třinec
- Stav: Offline
Re: VIE-IST-SIN a zpět s Turkish Airlines
Rovněž souhlasím s autorem a "context"em. Letěli jsme s Turkish trasu PRG-IST-DEL a zpět a byli jsme spokojeni. Dokonce byl let tam plný jen asi na 50%, že jsme se mohli natáhnout přes dvě sedačky. Let zpět byl naopak přebukovaný a ještě dodnes mě mrzí, že jsem nemohl zareagovat na nabídku při odbavení, kdy sháněli dobrovolníky pro přesun na jiný termín, nebo jinou leteckou společnost. Tehdy nabízeli let s Aeroflotem přes Moskvu a s Air France přes Paříž
v první třídě!!! Ten Aeroflot mě sice zrovna nelákal, ale ta první třída....
Buhužel jsme chtěli ještě něco vyřídit v IST a tak z toho nic nebylo. Jinak asi před čtvrt rokem letěl kolega s Turkish do JAR a také si je nemohl vynachválit. Pokud půjdou podobným stylem i dál, Turkish budou opravdu dobrou alternativou k arabským a asijským společnostem při cestě na východ.
v první třídě!!! Ten Aeroflot mě sice zrovna nelákal, ale ta první třída....
Buhužel jsme chtěli ještě něco vyřídit v IST a tak z toho nic nebylo. Jinak asi před čtvrt rokem letěl kolega s Turkish do JAR a také si je nemohl vynachválit. Pokud půjdou podobným stylem i dál, Turkish budou opravdu dobrou alternativou k arabským a asijským společnostem při cestě na východ.
Re: VIE-IST-SIN a zpět s Turkish Airlines
Nechcem tu pôsobiť ako reklamný agent TK ale aj také detaily ako mávnutie rukou nad 5kg nadváhou batožiny a veľkým pochopením prísun vína o piatej ráno rovno po dvoch fľaškách naraz na lete z Teheránu. (práve bol ramadán)
Samozrejme sme zaťažení predsudkami, ja som tiež najskôr divne pozeral na letenky s TK ale už na checkine vo Viedni ma začali celkom úspešne presviedčať o opaku... a zasa až do Viedne sa im darilo
A to so ešte nekomentoval čo som očakával od Turkmenistan Airlines a zasa bolo prekvapko...
Samozrejme sme zaťažení predsudkami, ja som tiež najskôr divne pozeral na letenky s TK ale už na checkine vo Viedni ma začali celkom úspešne presviedčať o opaku... a zasa až do Viedne sa im darilo
A to so ešte nekomentoval čo som očakával od Turkmenistan Airlines a zasa bolo prekvapko...
Re: VIE-IST-SIN a zpět s Turkish Airlines
Peknej report! Jsem byl v SIN ve stejnych dnech, ale s Emirates. Kolega letel ale taky s Turkish a vcelku si je tez pochvaloval. Akorat letel pres Londyn, byla to nejaka ta letenka z Opoda z 9000.
Jen poznamka k Changi, jednicka je ted docela rozkopana, prestavujou ji. Ta bambus garden je tusim u bazenu, tedy v prave casti terminalu z pohledu od vstupu. Asijske jidlo maji jeste v odbavovaci hale v poslednim patre a pak je tusim uvnitr v patre, vstup zhruba z poloviny terminalu. Ale diky te rekonstrukci je to ted dost neprehledne.
A k wi-fi, me pri kazdem prihlaseni telefonu do site prisla SMS u dvou operatoru a stacilo vytocit nejake zkracene cislo a pak automaticky prisla SMS s loginem a heslem. Fungovalo to u dvou operatoru. A na Changi neni problem vynutit nove prvni prihlaseni do site, staci najit malajskou a pak opet singapurskou sit. Z malajskych tam lze i volat.
Jen poznamka k Changi, jednicka je ted docela rozkopana, prestavujou ji. Ta bambus garden je tusim u bazenu, tedy v prave casti terminalu z pohledu od vstupu. Asijske jidlo maji jeste v odbavovaci hale v poslednim patre a pak je tusim uvnitr v patre, vstup zhruba z poloviny terminalu. Ale diky te rekonstrukci je to ted dost neprehledne.
A k wi-fi, me pri kazdem prihlaseni telefonu do site prisla SMS u dvou operatoru a stacilo vytocit nejake zkracene cislo a pak automaticky prisla SMS s loginem a heslem. Fungovalo to u dvou operatoru. A na Changi neni problem vynutit nove prvni prihlaseni do site, staci najit malajskou a pak opet singapurskou sit. Z malajskych tam lze i volat.
-
- Vedoucí kabiny
- Příspěvky: 961
- Registrován: 05. 01. 2008, 21:30
- Oblíbené typy letadel: Airbus A320, Airbus A380, Airbus A330
Canadair CRJ900, ULL Zephyr :) - Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: VIE-IST-SIN a zpět s Turkish Airlines
Pěkný trip report, moc chválím.
Turkish vypadají opravdu moc dobře. Obzvlášť servis v economy na evropském letu je překvapením.
Netradiční je též lžíce na boty v amenity packu a rozdávání u vstupu do letadla.
Asi je při nejbližší příležitosti vyzkouším...
Turkish vypadají opravdu moc dobře. Obzvlášť servis v economy na evropském letu je překvapením.
Netradiční je též lžíce na boty v amenity packu a rozdávání u vstupu do letadla.
Asi je při nejbližší příležitosti vyzkouším...
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2130
- Registrován: 24. 05. 2008, 12:26
- Bydliště: BRQ
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: VIE-IST-SIN a zpět s Turkish Airlines
Já mám Turkish Airlines/Jet Airways na říjen na ten Hong Kong od Opoda. Snad to vyjde. Jejich jídlo mě překvapilo už při charteru z Vídně do Antalye v lednu před rokem a půl (a hezké letušky). Další legrace je, když vidím v Brně opakovaně vídám tramvaj v nátěru této aerolinky. Zajímalo by mě, co si "běžní" lidé myslí Ale já jim fandím...
-
- Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
- Příspěvky: 2208
- Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Palma de Mallorca
- Stav: Offline
Re: VIE-IST-SIN a zpět s Turkish Airlines
Podle Skytraxu nejlepší aerolinie v jižní Evropě v roce 2009, 4*.
Re: VIE-IST-SIN a zpět s Turkish Airlines
a že rozmlatili téměř novou mašinu v AMS vubec nikdo neřeší...všem jde hlavně o to jídlo
Re: VIE-IST-SIN a zpět s Turkish Airlines
dell píše:a že rozmlatili téměř novou mašinu v AMS vubec nikdo neřeší...všem jde hlavně o to jídlo
kazda palica ma dva konce, AF zabila 2x tolko ludi ako TK v AMS, a zrejme to nejako mimoriadne ludi nezaujima, ked nakupuju letenky...
Re: VIE-IST-SIN a zpět s Turkish Airlines
jen asi příčiny těch nehod budou jistě trošku více rozdílné...