A330neo

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
Alvin
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 43
Registrován: 04. 05. 2014, 09:17
Status: Offline

A330neo

Příspěvekod Alvin » 19. 10. 2017, 14:59

Po několika odkladech dnes konečně poprvé vzlétla nová verze A330-900 :thumbup:
https://www.flightglobal.com/news/artic ... ht-442313/

CheckFlyer
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 138
Registrován: 16. 10. 2016, 16:48
Status: Offline

Re: A330neo

Příspěvekod CheckFlyer » 19. 10. 2017, 19:47

Super, ale pořád mi nějak nesedí, že vlastně Airbus „vyvinul" dva konkurenční letouny. A350-900 a 330-800neo a 900neo jsou celkem podobná letadla. V čem je rozdíl, asi v ceně? Je to jako kdyby teď Boeing zmodernizoval 767. Na druhou stranu to se asi už nestane a vznikne Boeing 797 – širokotrupý, ale s nižší kapacitou než Dreamliner (vlastně něco jako A310).

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1962
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: A330neo

Příspěvekod Fabo » 19. 10. 2017, 21:12

Neni A350 vetsi nez A330?

Alvin
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 43
Registrován: 04. 05. 2014, 09:17
Status: Offline

Re: A330neo

Příspěvekod Alvin » 19. 10. 2017, 21:19

CheckFlyer píše:Super, ale pořád mi nějak nesedí, že vlastně Airbus „vyvinul" dva konkurenční letouny. A350-900 a 330-800neo a 900neo jsou celkem podobná letadla.


Právě že si vůbec nekonkurují, ale naopak doplňují :-) Airbus tím pokryl "díru" v segmentu 250-290pax, kde původně měla být A350-800, která se ale prodávala špatně (A350 je optimalizovaná pro větší kapacitu i dolet, proto zůstalo jen u verze 900 a 1000 a dokonce se spekuluje o další prodloužené verzi 1100/2000). V tom segmentu dřív dominovala právě A330-200/300 (ještě pár let zpátky výroba 100ks/ročně), ale postupem času jí začal vytlačovat Dreamliner ve verzi 8 a 9, který má velice podobnou kapacitu, ale větší dolet.
Pro Airbus to bylo navíc velice levné řešení, ve srovnání s clean-sheet designem 787. A aerolinky budou taky spokojené, protože výcvik posádek, servis, náhradní díly zůstávají z většiny stejné jako u původní A330. Myslím, že jak dojde na certifikaci a potvrdí se ekonomika provozu toho letadla, tak k těm současným cca 200 objednávkám přibudou další.
Pro nás cestující je pak dobrá zpráva, že se prodloužil život letadlu, která jako jedno z posledních zaručuje pohodlný seating 2+4+2 :D

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2602
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: E190, A319, A340, A350
Bydliště: Olomouc
Status: Offline

Re: A330neo

Příspěvekod pepa007 » 19. 10. 2017, 23:25

Alvin píše:Pro nás cestující je pak dobrá zpráva, že se prodloužil život letadlu, která jako jedno z posledních zaručuje pohodlný seating 2+4+2 :D


Tesat do kamene! :D

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2602
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: E190, A319, A340, A350
Bydliště: Olomouc
Status: Offline

Re: A330neo

Příspěvekod pepa007 » 21. 10. 2017, 16:08

Tak máme za sebou první let :ymapplause:

https://www.youtube.com/watch?v=NkF1-0lL_Y4


Zpět na “Letadla”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti