ČSA - kam dál

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3889
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: ČSA - kam dál

Příspěvekod HighFlyer » 17. 10. 2016, 22:41

flyingblue píše:Nejde o velikost flotily, ale o velikost trhu.

Jde samozrejme o oba faktory. LyingBlue by udelal sitovy model i ze tri cmelaku.


Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1331
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Status: Offline

Re: ČSA - kam dál

Příspěvekod Robert » 18. 10. 2016, 02:01

Zabrousil jsem na Skytrax a ty poslední hodnocení ČSA jsou vskutku tristní - www.airlinequality.com/airline-reviews/ ... -airlines/

Filisipi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 197
Registrován: 09. 11. 2012, 19:11
Oblíbené typy letadel: B748, Dash8 - Q400NG
Pohlaví: muž
Bydliště: Seoul, GMP + ICN
Status: Offline

Re: ČSA - kam dál

Příspěvekod Filisipi » 18. 10. 2016, 09:21

Robert píše:Zabrousil jsem na Skytrax a ty poslední hodnocení ČSA jsou vskutku tristní - http://www.airlinequality.com/airline-r ... -airlines/


Stejně smutné čtení je i na jejich FB. Lidi tam zoufale přiznávají, že všechny další komunikační kanály selhaly a ČSA veškeré stížnosti přeskakuje a odpovídá pouze na pozitivní komentáře. Jediné, kdy odpoví na stížnost, je v případě že se jedná o partnera ze SkyTeam nebo Codesharu (hlavně Smartwings) a to ještě tím, že se ze všeho vyviní a pošlou odkaz na online stížnosti dané společnosti. Evidentně tam mají na FB jednoho člověka, nějakého Dana. Nechápu, jak si tohle v dnešní době informovaného zákaznika, feedbacků a dostupných business analyst tools můžou dovolit. O tom být "cool" i pro mladší generace - Instagram aj. už ani nemluvím. Koukněte třeba na instagram Air baltic, Norwegianu atd. jak umí přitáhnout lidi.

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2995
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Status: Offline

Re: ČSA - kam dál

Příspěvekod pepa007 » 18. 10. 2016, 09:33

Robert píše:Zabrousil jsem na Skytrax a ty poslední hodnocení ČSA jsou vskutku tristní - http://www.airlinequality.com/airline-r ... -airlines/


ajaj to je zlý :D v podstatě se tam pořád dokola opakujou stejný body:

– častá zpoždění
- nasazování játer na dlouhý linky
- nasazování popelnic od SW a TVS
- neexistující business class
- žádná voda na palubě
- váhový limit 15kg
- neochotný personál (i pozemní)

V podstatě jediný pozitivní hodnocení jsou tam od lidí co letěli do Soulu s A330 od Korean, protože letadlo bylo poloprázdný :-)

Bylo by dobrý kdyby to četl i někdo z ČSA. Minimálně ty poslední 3 věci se dají řešit. Blbou vodu může dodat marketingovej partner skoro zadarmo. Váhovej limit - jakej smysl vlastně má 15kg limit? Zrychlí se handling? Nebo je to jen způsob jak vytáhnout z lidí prachy za nadváhu?

Ten personál, tam se dá ale nasbírat hodně bodů - je celkem známý že i kdybyste letěli v Il-76 s Air Koryo, tak pokud personál dokáže vzbudit dojem, že je pro vás ochotnej udělat první poslední, tak máte vyhráno :-)

Když to vezmu kolem a kolem tak ČSA podle mě chybí prostě jakákoliv koncepce, nějakej branding a positioning - ujasnit si co vlastně chtějí nabízet a komu. Nejde se jeden rok tvářit jako lowcost, druhej rok jako "brána do postsovětských republik", třetí rok jako... třetí rok se netvářit nijak a doufat že přežiju.

majkl666
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 144
Registrován: 08. 05. 2011, 16:02
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: ČSA - kam dál

Příspěvekod majkl666 » 18. 10. 2016, 10:09

Bylo jasné, že pokud vstoupí travel service do ČSA, dopadné to takhle, je to smutné, z chlouby se během několika let stala jedna z nejhorších aerolinek v Evropě a můj názor je, že jsou dva viníci, předchozí vedení ČSA v čele s Tvrdíkem a současný zásah lidí od Travel service, kdy došlo ke zrušení občerstvení zdarma, snížení váhy zavazadel atd. Můj názor je, že např. i blbý croissant za 5 Kč kdyby podávali ke snídaní s kávou či džusem + 23kg zavazdlo v ceně a právě i ten lidský přístup jaký u ČSA kdysi býval by vrátilo zpět spokojené cestujíci do sedaček, jako příklad bych uvedl Air Serbii. Myslím, že kvalita služeb a dochvilnost hrajé obrovskou roli v dnešní době.


Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5172
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Status: Offline

Re: ČSA - kam dál

Příspěvekod Globik » 18. 10. 2016, 10:30

majkl666 píše:a právě i ten lidský přístup jaký u ČSA kdysi býval
zapomenutý plyšový medvídek :D

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2995
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Status: Offline

Re: ČSA - kam dál

Příspěvekod pepa007 » 18. 10. 2016, 11:00

majkl666 píše:jako příklad bych uvedl Air Serbii.


Skvělej příklad :ymapplause: Air Serbia má mnohem horší startovní podmínky než ČSA - malej chudej státeček mimo EU, celkem nezajímavý hlavní město ve srovnání s Prahou, poloha poněkud "bokem". Mají flotilu hodně podobnou ČSA - několik játer, pár A319/320 a jedna půjčená A330. Ale narozdíl od ČSA ta společnost působí 1) seriozně 2) sympaticky 3) moderně. S A330 lítají na JFK a ne nesmyslně do Soulu a jsou partnerem Etihad Airways (který drží 49%, zbytek stát). Jo a hlavně generujou zisk :D Prostě jsou úplně jinde...

EDIT: na palubě všech letadel (tj. včetně játer) mají Wi-Fi a dokonce volání - to snad nemá ani lufthansa, pokud vím.. A v A320 (nevím jestli všech) mají business class sedačky..

Viz. https://www.youtube.com/watch?v=mEwTerGADz8 a https://www.airserbia.com/en/wi-fly

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1331
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Status: Offline

Re: ČSA - kam dál

Příspěvekod Robert » 18. 10. 2016, 15:17

pepa007 píše:
majkl666 píše:jako příklad bych uvedl Air Serbii.

celkem nezajímavý hlavní město ve srovnání s Prahou, poloha poněkud "bokem".


Poloha Bělehradu podle mě není zas tak špatná, v rámci Balkánu má dobrou polohu. Navíc leží na spojnici mezi západní a střední Evropou a Blízkým východem.

Co se týče ČSA tak mi přijde, že úkolem dne je dosáhnout zisku za každou cenu, děj se co děj i za cenu nasazování ATR na delší trati, pronájmu starších letadel, přičemž vlastní létají v pronájmu jinde apod. Dnes když už není, co prodávat, je zisk dosahován na úkor pověsti ČSA. Když ty zhodnocení zprůměruju, tak mi vycházejí v rámci Skytrax dvě hvězdičky. Ostatně v této kategorii http://www.airlinequality.com/ratings/2 ... e-ratings/ je již Smart Wings :-bd

Pro mě v hodnocení ČSA jsou docela překvapivé zmínky o neochotě personálu. To byla tradičně věc, na které ČSA získávaly body.

CheckFlyer
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 167
Registrován: 16. 10. 2016, 16:48
Status: Offline

Re: ČSA - kam dál

Příspěvekod CheckFlyer » 18. 10. 2016, 19:37

pepa007 píše:
majkl666 píše:jako příklad bych uvedl Air Serbii.


Skvělej příklad :ymapplause: Air Serbia má mnohem horší startovní podmínky než ČSA - malej chudej státeček mimo EU, celkem nezajímavý hlavní město ve srovnání s Prahou, poloha poněkud "bokem". Mají flotilu hodně podobnou ČSA - několik játer, pár A319/320 a jedna půjčená A330. Ale narozdíl od ČSA ta společnost působí 1) seriozně 2) sympaticky 3) moderně. S A330 lítají na JFK a ne nesmyslně do Soulu a jsou partnerem Etihad Airways (který drží 49%, zbytek stát). Jo a hlavně generujou zisk :D Prostě jsou úplně jinde...

EDIT: na palubě všech letadel (tj. včetně játer) mají Wi-Fi a dokonce volání - to snad nemá ani lufthansa, pokud vím.. A v A320 (nevím jestli všech) mají business class sedačky..

Viz. https://www.youtube.com/watch?v=mEwTerGADz8 a https://www.airserbia.com/en/wi-fly


Moje slova! Stačí porovnat i drobnosti jako webové stránky, instagram, facebook, no prostě je Air Serbia mnohem dál. ČSA mají tolik potenciálu, který nevyužívají. Na druhou stranu je pravda že na našem trhu mají ČSA konkurenta Travel Service, což Air Serbia v podstatě nemá.

Nicméně doufám že se něco stane, protože jestli to půjde tímto tempem, tahle společnost pomalu zmizí. A určitě nechci dopadnout jako maďaři s nízkonákladovkou Wiz...

Filisipi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 197
Registrován: 09. 11. 2012, 19:11
Oblíbené typy letadel: B748, Dash8 - Q400NG
Pohlaví: muž
Bydliště: Seoul, GMP + ICN
Status: Offline

Re: ČSA - kam dál

Příspěvekod Filisipi » 19. 10. 2016, 05:52

CheckFlyer píše:
Moje slova! Stačí porovnat i drobnosti jako webové stránky, instagram, facebook, no prostě je Air Serbia mnohem dál. ČSA mají tolik potenciálu, který nevyužívají. Na druhou stranu je pravda že na našem trhu mají ČSA konkurenta Travel Service, což Air Serbia v podstatě nemá.

Nicméně doufám že se něco stane, protože jestli to půjde tímto tempem, tahle společnost pomalu zmizí. A určitě nechci dopadnout jako maďaři s nízkonákladovkou Wiz...


Myslíš konkurenta v podobě částečného majitele?:D Jojo, je to cesta do řiti

Alca
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 468
Registrován: 15. 07. 2007, 19:45
Status: Offline

Re: ČSA - kam dál

Příspěvekod Alca » 19. 10. 2016, 07:14

I když jde o zprávu typu: Úroda pšenice...; TSČSA by nám jistě oponovaly, že je vše v největším pořádku. A linka do ICN dokonce zcela obsazena. Jak zde ale kdosi píše, že Seoul je nesmyslný, v okamžiku, kdy generuje zisk, svůj význam má.

http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l ... na-1324152

ivy
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 69
Registrován: 11. 03. 2009, 11:24
Status: Offline

Re: ČSA - kam dál

Příspěvekod ivy » 19. 10. 2016, 08:38

Robert píše:
pepa007 píše:
majkl666 píše:jako příklad bych uvedl Air Serbii.

celkem nezajímavý hlavní město ve srovnání s Prahou, poloha poněkud "bokem".


Pro mě v hodnocení ČSA jsou docela překvapivé zmínky o neochotě personálu. To byla tradičně věc, na které ČSA získávaly body.


To je ale logické, sešup ČSA trvá už roky. A pokud firma neprosperuje, první odcházejí ti nejlepší a poslední ti, kteří mají na pracovním trhu nejmenší hodnotu. A tu hodnotu pro cestující tvoří právě schopnost a ochota. A kromě toho, o ČSA je známo, že v případě propouštění se preferovala loajalita k vedení, nikoliv loajalita ke značce. Já jsem ten pokles ochoty u personálu pozoroval také.

Paul1
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 171
Registrován: 23. 01. 2016, 17:44
Status: Offline

Re: ČSA - kam dál

Příspěvekod Paul1 » 19. 10. 2016, 09:12

Tak pro změnu zase trochu optimismu :)

http://ekonomika.idnes.cz/pad-zastaven- ... oprava_suj

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2748
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Status: Offline

Re: ČSA - kam dál

Příspěvekod alesesl » 19. 10. 2016, 10:10

Paul1 píše:Tak pro změnu zase trochu optimismu :)

http://ekonomika.idnes.cz/pad-zastaven- ... oprava_suj


Haha, pocitat do poctu prepravenych pax i ty, ktere prepravi na lince po Saudske Arabii, kde si od nich nekdo pronajima letadlo je dosti ubohe, nemyslite? To jako kdyz QS pronajme letadlo do Kanady a pocital si do statistik i pax, ktere to letadlo prepravi u TS pres zimu. :D :D :D

micaello
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1234
Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: ČSA - kam dál

Příspěvekod micaello » 19. 10. 2016, 10:14

Tak i bez nich mají nárůst 14%, to je celkem hodně. Ten LF by ale mohl být lepší..



Zpět na “ČSA - České aerolinie”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti