

Marty-t píše:pokud zavede Kiwi spolehlivé autobusy co budou jezdit v taktu mezi Vídní a Brnem - tak proč ne. To jim určitě fungovat bude. Třeba dostat se z Brna veřejnou dopravou na VIE k odletu ráno je docela oříšek - Regiojet bus ve 02:30 a 06:40 bývá vyprodaný a další rozumné spojení je až vlak ČD a Regiojetu po půl osmé s přestupem na hbf.
balzac píše:Marty-t píše:pokud zavede Kiwi spolehlivé autobusy co budou jezdit v taktu mezi Vídní a Brnem - tak proč ne. To jim určitě fungovat bude. Třeba dostat se z Brna veřejnou dopravou na VIE k odletu ráno je docela oříšek - Regiojet bus ve 02:30 a 06:40 bývá vyprodaný a další rozumné spojení je až vlak ČD a Regiojetu po půl osmé s přestupem na hbf.
Kolikrát jsem spíš přemýšlel nad tím, proč ČD/RJ nepřidají nějakej vlakovej spoj, kterým by se ty ranní odlety z VIE daly stíhat. Třeba výměnou za nějakej spoj v průběhu dne jejichž vytíženost není nijak zvlášť vysoká, soudě podle toho co jsem za těch pár cest ročně vypozoroval. Myslím si, že zájem by byl (nejen mezi lidma směřujícíma na letiště)
Nedávno jsem zkusil po dlouhé době autobus RJ v těch 2:30 a v polovině cesty jsem se málem pozvracel (asi kombinace vzduchu v autobusu a nevyspání)Naproti tomu vlak je mnohem pohodlnější a rychlejší.
Globik píše:On ani Jančura není schopen dát něco rozumného na dálkovky kolem 10.-11. dopoledne, takže opět 2:30 od Grandu. Moje žena prohlásila, že z Vídně už nepoletí.
Marty-t píše:Globik píše:On ani Jančura není schopen dát něco rozumného na dálkovky kolem 10.-11. dopoledne, takže opět 2:30 od Grandu. Moje žena prohlásila, že z Vídně už nepoletí.
Ale hoši - tak tragický to není - večerním vlakem na hbf., kolem něj je spousta hotýlků pár minut pěšky. Přespat a druhý den ráno z hbf. za 4,20 EUR jezdí Railjety v půlhodinovém taktu s 15 minutovou jízdní dobou přímo pod VIE... Tak pls. příště netýrat ženy a děti odjezdy busu z Brna ve 2:30 ráno...
Globik píše:Jasně, letiště 150 km daleko a cestou budu spát a tahat se s kufry do hotýlku. Natolik úchylnej nejsem.
Marty-t píše:Globik píše:Jasně, letiště 150 km daleko a cestou budu spát a tahat se s kufry do hotýlku. Natolik úchylnej nejsem.
Takže řešení je vlak ve 4:28 do Prahy ? Jaký je rozdíl mezi 150km a nutností přespání v hotýlku pro dva za 70-80 EUR a vzdáleností třeba 1500km ? Kolik stojí vstup do salónku ve VIE ? Nechci útočit - jen mne to prostě zajímá...
V současném stavu infrastruktury na jižní Moravě je prostě 150km strašně daleko. Například 70km vlakem do Nového Města na Moravě trvá z Brna tratí přes Nedvědice 2 hodiny a motoráčky jim tam jezdí v 2-hodinovém taktu. Na hlavním koridoru by byla jízdní doba rychlíkem na stejné vzdálenosti 30-45 minut, takže motoráčkem tuhle vzdálenost jezdí jen lidé co mají vlak za levno nebo pro které je cesta cíl. Přesto kraje na jeho provoz doplácí místo toho aby tuto trať zrušily nebo plně nahradily spoji přes Žďár. Tyto dotace nikoho nevzrušují. Ale když chce dát JMK 60 Mega ročně po dobu 4 let na znovurozlítání BRQ-MUC - tak to už vadí spoustě lidí. Podle příspěvků výše je jasné, že pokud by byl z BRQ odlet brzo ráno a ne v poledne jak mělo BMI, linka by si pasažéry rychle našla. Podívejte se jak LOT zavádí momentálně linku WAW-BZG (podle mne namísto OSR). 2 rotace denně s nocováním. Přílet o půlnoci, odlet zpět do WAW v šest ráno. Ceny začínají na cca 1000kč/ow. Proč to v Polsku jde a tady bylo plno řečí o tom, že případné nocování BMI v BRQ nejde nebo že je neekonomické ?
Já mám osobně obavu jinou - aby třeba dotace 60M CZK/rok nepřílákala po BMI nějakého jiného nemocného hráče StarAlliance - třeba Adrii, která by pak linku provozovala v CS s LH kvůli dotaci rok, dva a sama jako firma šla najednou do kytek. To by bylo zase keců o tom, že BRQ nemá potenciál... Má. Ale jen pro dopravce jehož linky budou fungovat stabilně, jehož časy a ceny budou mít hlavu a patu - jinak to fakt nepůjde a kraj by měl místo rozlítání BRQ zvážit dotace do časté bus linky na VIE třeba v hodinovém taktu. (vzhledem ke stavu na I/52 a průjezdu Vídní raději oklikou po dálnici přes Bratislavu pls.)
Marty-t píše:Globik píše:Jasně, letiště 150 km daleko a cestou budu spát a tahat se s kufry do hotýlku. Natolik úchylnej nejsem.
Takže řešení je vlak ve 4:28 do Prahy ? Jaký je rozdíl mezi 150km a nutností přespání v hotýlku pro dva za 70-80 EUR a vzdáleností třeba 1500km ? Kolik stojí vstup do salónku ve VIE ? Nechci útočit - jen mne to prostě zajímá...
V současném stavu infrastruktury na jižní Moravě je prostě 150km strašně daleko. Například 70km vlakem do Nového Města na Moravě trvá z Brna tratí přes Nedvědice 2 hodiny a motoráčky jim tam jezdí v 2-hodinovém taktu. Na hlavním koridoru by byla jízdní doba rychlíkem na stejné vzdálenosti 30-45 minut, takže motoráčkem tuhle vzdálenost jezdí jen lidé co mají vlak za levno nebo pro které je cesta cíl. Přesto kraje na jeho provoz doplácí místo toho aby tuto trať zrušily nebo plně nahradily busy nebo vlakovými spoji přes Žďár. Tyto dotace dnes nikoho nevzrušují. Ale když chce dát JMK 60 Mega ročně po dobu 4 let na znovurozlítání BRQ-MUC - tak to už vadí spoustě lidí. Podle příspěvků výše je jasné, že pokud by byl z BRQ odlet brzo ráno a ne v poledne jak mělo BMI, linka by si pasažéry rychle našla. Podívejte se jak LOT zavádí momentálně linku WAW-BZG (podle mne namísto OSR). 2 rotace denně s nocováním. Přílet o půlnoci, odlet zpět do WAW v šest ráno. Ceny začínají na cca 1000kč/ow. Proč to v Polsku jde a tady bylo plno řečí o tom, že případné nocování BMI v BRQ nejde nebo že je neekonomické ?
Já mám osobně obavu jinou - aby třeba dotace 60M CZK/rok nepřílákala po BMI nějakého jiného nemocného hráče StarAlliance - třeba Adrii, která by pak linku provozovala v CS s LH kvůli dotaci rok, dva a bez ohledu na výsledky této linky šla sama jako firma najednou do kytek, podobně jako BMI. To by bylo zase keců o tom, že BRQ nemá potenciál... Má. Ale jen pro spolehlivého dopravce jehož linky budou fungovat bez častých rušení, jehož časy a ceny budou mít hlavu a patu - jinak to fakt nepůjde a kraj by měl místo rozlítání BRQ zvážit dotace do časté bus linky na VIE třeba v hodinovém taktu. (vzhledem ke stavu na I/52 a průjezdu Vídní raději oklikou po dálnici přes Bratislavu pls.)
Petr31 píše:K těm dotacím.....domnívám se, že kdyby v Brně na radnici vládl zdravý rozum, městem bylo možno normálně projet, I/52 i D/1 byla vyřešená, tak by dotace těch mrzkých 60mega CZK nikomu nevadiliJenže protože nejen v Brně se řeší blbosti, které normální lidi jenom rozčilují a pokrok žádný, tak se nediv že ty dotace považuje veřejnost za další malou domů / peníze vyhozené oknem.
PS: Jo a kdyby ta D1 a I/52 / slušný vlak na LKPR fungovaly, tak bychom to vlákno o Tuřanech mohli rovnou zrušit. Chápu že by ti bodla přímá linka do FRA, ale kolik takových v Brně je?
Paul1 píše:Petr31 píše:K těm dotacím.....domnívám se, že kdyby v Brně na radnici vládl zdravý rozum, městem bylo možno normálně projet, I/52 i D/1 byla vyřešená, tak by dotace těch mrzkých 60mega CZK nikomu nevadiliJenže protože nejen v Brně se řeší blbosti, které normální lidi jenom rozčilují a pokrok žádný, tak se nediv že ty dotace považuje veřejnost za další malou domů / peníze vyhozené oknem.
PS: Jo a kdyby ta D1 a I/52 / slušný vlak na LKPR fungovaly, tak bychom to vlákno o Tuřanech mohli rovnou zrušit. Chápu že by ti bodla přímá linka do FRA, ale kolik takových v Brně je?
Možná by jsi nám méně znalým mohl vysvětlit, jak se radnice v Brně může výrazněji zasadit o výstavbu D52, rozšíření a dokončení D1 a VMO, když přípravu všech těchto staveb má na starost kraj (který pohnojil ZÚR) a stát, resp. ŘSD. Když k tomu připočteš obstrukce spolků Dětí země a Vody z Tetčic, tak je Brno v pasti.
Petr31 píše:Chápu že by ti bodla přímá linka do FRA, ale kolik takových v Brně je?
HighFlyer píše:Petr31 píše:Chápu že by ti bodla přímá linka do FRA, ale kolik takových v Brně je?
Petre, uz ponekolikate tady naznacujes, ze mas nejaka exaktni data, tykajici se poptavky po primem leteckem spojeni z Brna do hubu (a opacnym smerem). Podel se o tato data s nami, at muzeme diskutovat na zaklade neceho kvantifikovatelneho, nebo v lepsim pripade jiz dnes kvantifikovaneho.