Dovoluji si prijit se svoji troskou do mlejna.
- Dle meho nazoru se z BRQ na tuty uzivi i dalsi destinace nez dosavadni STN, GRO a PRG. Nemyslim si vsak, ze pravidelna linka do ZAD bude nejaky velky hit. Je pravda, ze se o teto lince uz vickrat mluvilo a vedeni letiste mozna vi neco, co my tady nevime

) Zhruba pred rokem bylo v BRQ na navsteve AT4 od Croatian
http://planes.cz/cs/photo/1011606/ a udajne se vedlo jednani prave o ZAD.
- Kdyz uz ZAD, tak bych spis veril charterum nez pravidelne lince urcene pro individualni dopravu, obzvlaste u toho segmentu, ktery travi dovolenou v Chorvatsku. Typicky "hardcore" predstavitel tohoto segmentu se vyznacuje neprilis vysokou kupni silou, pozadavkem na kompletni balicek sluzeb, neochotou nebo neschopnosti si individualne zajistit v zahranici dalsi sluzby jako hotel nebo pronajem auta (z duvodu spatneho jazykoveho vybaveni, neduvery v internet a online platby, pokud tedy pristup na internet a platebni kartu vubec ma...)
- Rotace ZAD-BRQ-ZAD stoji na AT4 neco kolem 3500Kc na sedacku. Klasicky vyrobni nastroj charterovych spolecnosti (B737 nebo A32x) ma na teto trase naklady na sedacku cca 2500Kc.
- Kapacitu 42-46 pax naopak jako problem nevidim. Nekolik ceskych tour operatoru a ruzne cestovky posihlavaji po mensich strojich pro destinace, kam by se 737/320 nenaplnily, jak zminuje Dell. Problem je ve zminenych nakladech na sedacku, ktere jsou u mensich letadel vzdycky vetsi. (Ocekavam ted' dotaz nejakeho odbornika, ze kdyz ma ATR tak vysoky naklady na sedacku, tak proc se teda kurna do ATR montujou tak drahy sedacky!

)
- Pri srovnani letu BRQ-ZAD s cestou autem nelze opomenout zacpy na dalnicich, ktere jsou celkem caste na zacatku a konci letnich prazdnin, jak pise Alexx, coz je zase argument pro letecke spojeni.
- O spolecnosti Slovakia Wings slysim poprve. To, ze za projektem stoji slovensky (nebo jakykoli jiny stredoevropsky) magnat neni zas tak uzasna zprava. Tito lide mivaji sve predstavy o navratnosti investic a ty predstavy byvaji dosti ambiciozni i v kratkodobem horiznotu. Investice do letectvi se zacne vracet az po delsi dobe a to jeste s daleko mensi ziskovosti nez napr. investice do realit nebo high-tech. Druha vec je, jestli to p. Konarik bere jako lokalne-patrioticky projekt a bude mu stacit, ze firma nebude prodelavat a zajisti letecke spojeni jeho domovskemu regionu. Nicmene...:
- K linkam ze SLD jsem dosti skepticky. Kdyz se i pres veskerou podporu od kraje neuzivila PRG ani po nekolika letech, neverim tomu, ze by se uzivil MUC (ktery by byl navic vyrazne drazsi na provozovani).
- To, ze se CSA chystaji zbavit jednoho ATR, podle me s projektem Slovakia Wings vubec nesouvisi. Pokud se Slovakia Wings rozhodli provozovat ATR, tak jich na trhu v Evrope sezenou hafo a nemusi cekat az se uvolni od CSA (a pokud se CSA potrebuji jednoho ATRa zbavit, tak to udelaji standardni cestou, tj. vraceni leasingovce nebo primy prodej komukoli, kdo bude mit zajem). Jedinou moznou souvislost s typem vidim v tom, ze by se Slovakia Wings mohli pokusit pretahnout nektere slovenske piloty od CSA, kteri by to meli bliz domu a Slovakia Wings by usetrila na vycviku na tento typ

.
Zaverem: Pokud bych se mel vsadit, ze do roka a do dne bude letat pravidelna linka BRQ-ZAD, tak bych se radsi nesazel.
A jeste si neodpustim jeden bonmot: Letecka spolecnost pana Konarika by se nemela jmenovat Slovakia Wings, ale Kon Air nebo rovnou Con Air
